יום רביעי, 31 באוגוסט 2011

גם שנה לא תספיק לי לברצלונה

תרבות, כדורגל, אוכל טוב, ארכקטקטורה המוכרת על ידי אונסק"ו, יוקר מחייה ובעיות חנייה: כל אלו משותפים לתל אביב ולעיר התאומה שלה ברצלונה (Barcelona). שתי הערים המרתקות יושבות על החוף - האחת במזרח הים התיכון והשנייה על הים הבלארי. בשתיהן יש כל כך הרבה מה לעשות ותמיד מרגישים שיש עוד מה להספיק. ברצלונה היא עיר שכל אחד יוכל למצוא מה לעשות בה.


הייתי יכולה עכשיו להתחיל רשימה אין סופית, לאן ללכת היכן לאכול, איפה לראות ואיך להראות. ברצלונה שוקקת חיים ומתאימה לכל סוגי הטיולים. מזג האוויר בה, גם הוא דומה לתל אביב. בכל עונות השנה ניתן לטייל בה, בהנאה רצופת חוויות. כמו בארץ, החודשים מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר הם התקופות הכי נעימות לנסוע, אבל פסטיבלים ואירועים מתקיימים לאורך כל השנה, ללא קשר לאקלים.


אומרים, שאם לא הייתם ברחוב הרמבלה, משמע לא הייתם בברצלונה. זהו הרחוב הכי ססגוני שיש, מופעים, ליצנים, פסלים אנושיים, לצד בזארים ושווקים יחודיים. רחוב הרמבלה מתחיל באזור כיכר קטלוניה ומסתיים בנמל, ליד עמוד קולומבוס. באזור הנמל נמצא גם קניון מרמגנום (Maremagnum) ובתוכו אקווריום יפהפה. כמו כן, ניתן לקחת שייט על הים הבלארי או לעלות על רכבל אל גבעת המונז'ואיק.
במרומי גבעת המונז'ואיק (Montjuïc)- הר היהודים, נמצאות שלל אטרקציות. הגבעה נקראת על שם היהודים, שהיו נוהגים לקבור את מתיהם מחוץ לחומות העיר, על אותו ההר. אולי המקום החל כבית קברות, אבל כיום נמצאים בו, מלבד בית הקברות הדרום מזרחי (Cementiri del Sud-Oest), מכון ז'ואן מירו לאמנות מודרנית, הגנים הבוטניים של ברצלונה, המוזיאון לאתנולוגיה של ברצלונה והמוזיאון הארכאולוגי של ברצלונה. למרגלות הגבעה, נמצאת "מזרקת הקסם", ששווה להגיע ולראותה פועלת בשעות הערב.
המקום הכי מתוייר בברצלונה, ששווה להיות חלק מהזרם ולא לפספס אותו, הינו סגראדה פמיליה (La Sagrada Familia), הכנסייה המרשימה והייחודית. כמו מבנים רבים אחרים בברצלונה, גם היא תוכננה על ידי האדריכאל גאודי. היא מכילה בתוכה אורגני ענק והתקרה שלה ייחודית, במגוון קשתות וכיפות בזוויות ישרות. עד היום לא סיימו לבנות את הכנסיה. במבנה הסופי אמורים להיות 12 צריחים, אשר מסמלים את 12 השליחים של ישו ובינתיים רק 8 נבנו. לא רק את הכנסייה תכנן גאודי. ברחבי העיר ניתן למצוא שלל מבנים יחודיים, פרי יצירתו. מבנים נוספים ניתן לראות במפה של העיר.
פארק גואל (Guell) הוא עוד מקום, בו ניתן לראות עוד מהאומנות של גאודי ולשבת על ספסלים מיוחדים ועל הספסל הגדול ביותר בעולם. בברצלונה אין רק מבנים של גאודי. היא ידוע גם בשל הרובע הגותי שלה, בייחוד הקתדרלה (La Seu Cathedral) העתיקה, שנבנתה בשלהי המאה ה-13. ייחודו של המבנה הוא באכסדרה היפה השוכנת בתוכו.
ברצלונה גם ידועה בנושא הספורט ובייחוד בקבוצת הכדורגל. ישנו מוזיאון לקבוצת FC Barcelona באיצטדיון קאמפ נואו. במוזיאון ניתן לראות את היסטורית הנצחונות והשחקנים ששחקו במדי הקבוצה. ברצלונה גם אירחה את המשחקים האולימפיים ה-25. מאחורי ברצלונטה, באזור הנמל, ניתן לראות את הנמל האולימפי ששימש במשחקים.


זוהי עיר שכל הזמן מחדשת את עצמה ועדין שומרת על הישן. יש המון מסעדות, מועדונים, בתי קפה, מוזיאונים (פיקסו הוא רק דוגמא מיני רבים) שיש לעשות בברצלונה. מאוד מומלצת ומאוד מאוד יפה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה