יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

ניו יורק - איזו עיר נפלאה!


ניו יורק סיטי, איזו עיר נפלאה, כמה סרטים צולמו בה וכמה שירים נכתבו עליה ועדיין היא גורמת לי לדפיקות לב, בכל פעם שאני רואה את רחובותיה. ניו יורק היא עיר מלאת חיים ומלאת צבע וכשאני גיליתי אותה, חילקתי אותה לשני עולמות שונים: עולם עליון, שמתקיים על פני השטח, בו יש רחובות ושדרות, גורדי שחקים עצומים ועשרות אנשים, שווקים, חנויות ופארקים ולעומתו, עולם תחתון, שמתרחש כולו מתחת לאדמה, במנהרות התת קרקעיות של הסאבווי, בהן נוסעות רכבות תחתיות עם עשרות אנשים לכל איזור בניו יורק, עם מגוון אנשים, הופעות של להקות ויחידים, אוכל תחתי וכל כך הרבה פרצופים, מלוכסנים ובהירים, כהים וצעירים, יפים ופשוטים. כן יש בעיר הזו הכל וניתן לחרוש אותה מקצה עד קצה, כשכל אחד שונה לחלוטין מהשני.

שוטרי ניו יורק. צילום: איתמר ברק
העיר ניו יורק מורכבת מחמישה רובעים: ברונקס (Bronx), ברוקלין (Brooklyn), מנהטן (Manhattan),  קווינס (Queens) וסטטן איילנד (Staten Island) ויש בה יותר תושבים מאשר בכל אוכלוסיית ישראל. יש בניו יורק מספר אתרים מפורסמים, שהם אתרי חובה בניו יורק, למי שמבקר בה. כמעט כולנו נחשפנו אליהם ממכשיר הטלויזיה או מהקולנוע, אבל אתם לא יודעים איזו הרגשה זו לטייל ברחובותיה, לחצות את הכביש בין מוניות צהובות, כשמעליכם השמיים מעוטרים בבניינים הגבוהים בעולם: האמפייר סטייט בילדינג, בניין קרייזלר ומרכז רוקפלר או אפילו פסל החירות, שניצב באי החירות. מי שמתעניין בפיננסים יכול לבקר ברחוב וול סטריט, השוכן במנהטן תחתית ובו מרכז פיננסי מהחשובים בעולם.  יש בניו יורק גם מספר איזורים מרתקים – כמו הצ'יינה טאון בדרום מנהטן, שם תוכלו להרגיש כאילו אתם בסין, ליטל איטלי, שהוא הרובע האיטלקי, ברוקלין, בה תוכלו למצוא את החנויות של יהודי העיר ועוד. מנהטן הינו הציר המרכזי, שבו מרוכזות כל האטרקציות בניו יורק וסביבו בנויים הרחובות של ניו יורק כשתי וערב.

קו הרקיע של ניו יורק. צילום: איתמר ברק
בעיר הצפופה הזו, שבה מחנים מכוניות בקומות, יש גם מספר פינות ירוקות מפורסמות, בהן תוכלו לנוח, לעשות ספורט או סתם לקרוא ספר. סנטרל פארק, הגנים הבוטניים, באטרי פארק בדרום מנהטן, אבל מי רוצה לבזבז זמן על קריאת ספר בעיר הזו? לכו לעשות קניות, לכו להצגה, לכו למוזיאון, לכו לאכול משהו... ניו יורק מציעה שפע קולינרי לכל כיס – ולא חסרות מסעדות בניו יורק: החל מדוכני הרחוב, שהמפורסמים שבהם הם דוכני הנקניקיות, דיינרים אמריקאיים וגם מסעדות גורמה נחשבות, כמו המסעדה של פטריק לוגר. בין עשרות מסעדות למזון מהיר, יש בעיר בתי קפה אופנתיים, שרק לשבת שם בין הניו יורקרים הצעירים, כבר יגרמו לכם לרצות להישאר לתמיד בעיר הזו.

מה שחשוב לדעת בקשר לניו יורק, שהיא אחת הערים היקרות לטיול. לילה במלון עולה שם לפחות 200 דולר, שלא נדבר על שהות של שבועיים ומעלה וכשתגיעו לניו יורק תרצו לבזבז, הכסף יברח לכם מבין האצבעות. אז הנה קצת המלצות על מלונות בניו יורק. בוודאי תרצו ללכת לאחת מעשרות ההצגות הנחשבות בברודווי, למופע מוסיקה או אפילו לסרט, בכדי לחוות את אולמות הקולנוע המפוארים. יש בה גם מוזיאונים נחשבים, כמו המטרופוליטן או המוזיאון לאמנות מודרנית. אולי תרצו ללכת לאחת מן הגלריות הקסומות שנמצאות בה או לבלות ערב בבר או מועדון, כי ניו יורק היא ה-מקום לשוחרי תרבות, אמנות ומוזיקה ותוכלו לקבל בה השראה מטורפת.
חוץ מלשוטט בניו יורק עם פה פעור ולנסות לבלוע כמה שיותר ממנה, זה המקום לשופינג מקורי ומרתק. לאורך כל השדרה החמישית נמצאים בתי כלבו, חנויות בוטיק, חנויות וינטאג' ורשתות גדולות מיוקרתיות מאוד ועד לעממיות יותר. כי הרי לא תוכלו בלי קניות בניו יורק. חובה לעבור במייסיס ולהצטייד באיפור ובעוד מציאות, כנ"ל לגבי אחד הסניפים של וול מארט.  אפשר גם להתאמץ ולנסוע לאאוטלט ואפשר לקנות בגלריות ובחנויות המעצבים בסוהו, בוטיקים באיסט ווילג', או להגיע לעיר התחתית של מנהטן לחנות הכלבוCentury 21 .

אוהבים את ניו יורק. צילום: איתמר ברק
אז מתי אתם טסים? מזג האוויר הנוח ביותר לביקור בתפוח הגדול הוא בעונות המעבר, באביב ובסתיו, אך למרות הקיץ החם והחורף הקפוא, עונת התיירות בניו יורק נמשכת במהלך כל השנה. אין כמו לבקר בניו יורק החורפית, להתלבש טוב ולשוטט ברחובות, לקראת חג המולד העיר הופכת נוצצת במיוחד בשלל אורות ועצי אשוח מקושטים, משטחי החלקה על הקרח, כשכולם מחכים רק לדבר אחר: עונת הסיילים המטורפת של החורף. בכלל העיר מציעה שפע של אירועים ופסטיבלים וכדאי להתעדכן לפני שבאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה