יום רביעי, 17 באוגוסט 2011

לינה בפריז

בגט, ברט, ברי, בשאמל, בושם נראים כמו חמש מילים, שכל הקשר ביניהם זאת האות ההתחלתית. ממשיכים לגלגל אותם על הלשון, כפי שטועמים מרלו טוב, ניצוץ ההבנה מתחיל להופיע. אנחנו חולמים על פריז. עיר האורות הנצחית, פריז (Paris), מגוללת בתוכה כל כך הרבה טעמים, ריחות ואופנות, שקשה להסביר מדוע כולם מתאהבים בה וחוזרים אליה שוב ושוב. כל אחד מוצא משהו בשבילו בפריז ואני לא שונה, מצאתי, התאהבתי וכל פעם בדרך שונה התגוררתי.
את הקסם הנפלא של פריז אפשר לראות בכל רחוב וסימטה, אבל לא בכל מקום שישנתי בו יכולנו להרגיש את התחושה. בפריז ישנם אלפי חדרים שממתינים לתיירים. ממוטלים זולים ומפוקפקים, דרך דירות וסטודיו להשכרה ועד מלונות פאר, עם שירות למלכים. לצערי, כל החוויה יכולה להתקלקל רק בגלל המקום שבו החלטתם להניח את הראש.


בחירת מלון בפריז יכולה להיות מאוד בעייתית, שכן שיטת הכוכבים הנהוגה בעולם אינה ממחישה את טיב המלון שבחרתם לשהות בו בצרפת. לפני בחירת המלון, אני ממליצה לבחון  את הסטנדרטים הרצויים לכם, במסגרת התקציב שלכם. מיקום יכול להיות אחר הגורמים המכריעים, אבל זיכרו שמערכת המטרו חורשת את כל העיר ולפעמים שווה לבחור מלון קצת יותר מרוחק. ברוב המלונות, בכל הנוגע לארוחת הבוקר, מדובר על ארוחת בוקר פריזאית, הכוללת: קרואסון, ביצה קשה, יוגורט, אולי בגט ותו לא. בחלק מהמקומות, מדובר רק על קרואסונים, שלא ממש יחזיקו אתכם עד הצהריים. יש לשאול האם יש מעלית במלון, לא הייתם רוצים לישון בקומה חמישית, ללא מעלית. רצוי לברר מהם גודל החדר וגודל המיטה - אף אחד לא רוצה לישון בכוך קטנטן. למי שנוסע בקיץ, החום בפריז יכול להגיע לחומה של תל אביב. לכן, שאלו האם יש מיזוג במלון (ברוב המלונות הבינוניים והזולים לא קיים). כדאי גם לבדוק אם קיים אינטרנט במלון אם צריך לשלם עליו והאם החדרים מרושתים. אחרי שעושים את כל סקר השוק, עדין כדאי להכנס לאינטרנט ולחפש ביקורות על המלון הנבחר, כדי לא להתאכזב.
פריז יכולה להעניק חוויה מקומית מיוחדת, כאשר בוחרים דווקא להתגורר בדירה להשכרה. לרוב, דירת נופש משתלמת יותר, גדולה יותר ובעלת פרטיות מירבית. השכרת דירה יכולה להתאים ליחידים, משפחות או קבוצות קטנות. לרוב, הדירות יותר משתלמות ממלונות באותן העלויות וניתן לשכור אותן מתקופה של כמה ימים ועד תקופה של כמה שבועות. כאשר רוצים לשכור דירה, יש לשאול מספר שאלות: ראשית, אם יש מטבחון - לא הייתם רוצים להוציא את כל התקציב על מסעדות. שנית, יש לבדוק כמה מיטות יש בדירה. כמו כן, כאשר רוצים לבחון את מיקום הדירה, יש לבדוק האם היא עורפית או ראשית. לעיתים דירות יכולות להיראות נפלא באינטרנט, אך הן מאוד רועשות בשל מיקומן. יש לבדוק מי משלם עבור תקלות ולמי יש לפנות, במקרה של נזק בדירה. הרבה דירות בפריז נמצאות בקומות גבוהות, ללא מעלית. מי שלא רוצה לשנס מותניים עם כל המזוודות, צריך לבדוק נושא זה. לאחר שבוחרים דירה, גם כאן רצוי לחפשה באינטרנט, כדי לא להתאכזב.
אחרי שבוחרים מלון או דירת נופש, הייתי ממליצה להכנס לאינטרנט ולהכיר את השכונה שאליה נוסעים. כדאי לראות היכן התחבורה הציבורית הקרובה, אילו אטרקציות נמצאות בקרבת מקום לימים "עייפים", האם יש מרכולים קרובים או מסעדות טובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה