יום ראשון, 28 באוגוסט 2011

יצאנו כמשפחה לבירת קטלוניה

ילדים זאת ברכה, אבל בטיולים עם ילדים זה יוצר מהומה. אנחנו רוצים לתת להם את כל האושר והחוויות, אבל צריכים לזכור את מגבלות הסבלנות שלהם. ברצלונה (Barcelona) מהווה יעד מרכזי לטיול בספרד. עיר עם היסטוריה מרשימה מבחינה דתית, אומנותית וספורטיבית. יש המון מה לעשות בברצלונה, רק צריך לחשוב מה מכל המגוון העצום יכול לגרום לילדים שלכם הנאה צרופה בחוויה חינוכית של פעם בחיים.


איצטדיון קאמפ נואו, צילמה: הילה פלמנבאום-גונן

לי יש ילד (בעל) חולה כדורגל. לא מפסיד אף משחק של הקבוצה שלו ובכל בירת כדורגל בעולם, חייב לראות את המגרש המרכזי.  לעומתו, אני בכל עיר שארחה את המשחקים האולימפים חייבת ללכת לראות הכפר האולימפי. את היום הראשון שלנו התחלנו בטיול ספורטיבי במגרש הביתי של קבוצת FC Barcelona ובמוזיאון הנמצא באיצטדיון קאמפ נואו. האיצטדיון ענק, כ-100,000 מושבים, ובו נמצאים הגביעים בהם זכתה הקבוצה, חולצות שחקנים ועוד. בין היתר ניתן לבקר בתאי ההלבשה, יציע הכבוד ולראות את הדשא עליו שחקני ענק הבקיעו חלק מהשערים הגדולים בהיסטוריה. ב-25 ביולי 1992 ברצלונה אירחה את המשחקים האולימפיים. היום נשארו המתקנים האולימפיים לטובת התושבים וניתן לראות את הנמל האולימפי בקרבת מקום לברצלונטה.


איצטדיון קאמפ נואו, צילמה: הילה פלמנבאום-גונן

באזור הנמל של הים הבלארי, יש שלל אטרקציות לילדים ומשפחה. ניתן לקחת שייט או לעלות על רכבל אל גבעת המונז'ואיק ולהמשיך לטייל באתרים בגבעה. באזור הנמל נמצא קניון מרמגנום (Maremagnum) ובתוכו אקווריום יפהפה, שהילדים יכולים להנות ממנו. כדי להוזיל עלויות, אני ממליצה להזמין מראש באינטרנט כרטיסים. בכניסה לנמל ניתן לראות את עמוד קולומבוס ומזרקה נאה. בתחתית גבעת המונז'ואיק נמצאת "מזרקת הקסם". הייתי ממליצה לחזור לאזור בערב ולצפות בה פועלת כיצד המים "זזים" על פי מוזיקה וישנם שלל צבעים, שאין ילד שלא מתלהב לאור הפלא.

רחוב הרמבלה בקירוב לים, צילמה: יעל כפיר
מהנמל המשכנו לרחוב הרמבלה (La Rambla), בו נמצאים שלל ליצנים, כלובי ציפורים ופסלים אנושיים, שילהיבו את הילדים והמבוגרים כאחד. ברחוב ניתן גם להנות מהבזארים השונים, שוק פרחים וחנויות אוריאנטאליות. בסוף הרחוב נמצאת כיכר קטלוניה בה שלל מזרקות, פסלים ומה שתפס את הילדים הן אלפי היונים. הגענו מצויידים בפרוסות לחם ובין מפל לפסל, האכלנו והפרחנו יונים.

ברצלונה יכולה להיות עיר מאוד יקרה למשפחה לטייל בה. דרך להוזיל עלויות היא לקנות את כרטיס ברצלונה, אשר מקנה תחבורה ציבורית חופשית, כניסה לשלל אטרקציות והנחות של עד 30% באטרקציות אחרות. הכרטיס הוא לתקופת זמן ולכן מאוד מומלץ לעשות תכנון מראש לאן הולכים ולקנות אותו בהתאם ללוח זמנים של האטרקציות הנבחרות. אחת האטרקציות ב-20% הנחה (מלבד האקווריום) הוא גן החיות של ברצלונה. בגן חיות זה לכל מין יש אזור מחייה משלו. יש אזורים של זוחלים, יונקים, דגים, יונקי ים ועוד. ישנן שלל אטרקציות, באם אלו הקופים המצחיקים או מופע דולפינים, נסיעה ברכבת חשמלית וסדנאות שונות לילדים.
מלבד כל אלו, ניתן ללכת לפארקים השונים, לשבת על הספסל הארוך בעולם, לראות בתים מוזרים (ארכיטקטורה של גאודי) וליהנות מהמסעדות הנפלאות של העיר. ברצלונה יכולה להיות עיר נפלאה לקחת אליה את הילדים. רק צריך לתכנן טוב מראש, שלא יתעייפו יותר מדי ובמקביל שלא ישתעממו. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה