יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

הו אמסטרדם!

הו אמסטרדם, העיר ההולנדית היפה, שרחובותיה פרושים לאורך נהר שזורם במרכזה, היא עיר ידידותית לכל סוגי התיירים. היא לא רק בירת הולנד, אמסטרדם גם אחת מהערים המתויירות באירופה. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם עליה: בראשיתה היתה אמסטרדם כפר דייגים, הצייר רמברנט היה פעיל בעיר במאה ה-17 ומאז הפך לגאוות העיר, בשנות ה-60 היתה אמסטרדם מלאה בהיפים צעירים (אז הם עוד היו בתחילת דרכם) כיוון שכבר אז היתה המריחואנה חוקית בתחומיה. הנה כמה דברים שבאמת צריכים לעניין אתכם: אמסטרדם היא עיר המשלבת היסטוריה עשירה לצד חיי לילה סוערים והרבה פתיחות בכל מה שנוגע לדברים שאינם חוקיים בארץ, באמסטרדם הכל ממוסד ומכך גם מסודר. התיירים שמגיעים אליה הם מצד אחד בליינים וצעירים שעטים על העיר, זוגות בכל הגילאים ומצד שני משפחות, שכן יש לה הרבה מה להציע גם לקטנטנים ואפוטרופסיהם. מומלץ שתשכרו כאן אופניים, טיולי אופניים הופכים למצרך נפוץ באמסטרדם וזו בהחלט חוויה. בייחוד להצטלם על זה ולספר על "איך רכבתי באופניים באמסטרדם".

טוליפים בהולנד. צילום: יונית אבני
אמסטרדם היא עיר קטנה יחסית ובכך מאפשרת סיורים רגליים או באמצעות מערכת המטרו המפותחת. בכל אופן, בוודאי תמצאו את עצמכם שטים גם בסירה לאורך הנהר החוצה אותה. מאוד קל להתמצא בה ובוודאי כעבור יומיים תהיו בקיאים במקומות שאליהם אתם אוהבים ללכת. אחת האטרקציות (אם ניתן לכנות זאת כך) המוכרות ביותר באמסטרדם הם הקופי שופס, בהם ניתן להתארח ולשתות קפה. אוקי, לא רק קפה, יש כאן גם בירות מצויינות ועוד כמה דברים נלווים שמי שמעוניין לחקור את הקופי שופס יודע... הסקרנים ילכו בוודאי גם לרובע החלונות האדומים, שהוא אחד הרובעים המסמלים את העיר וחבל, זנות היא לא העיקר כאן. אבל, הרי לא תרשו שישמעו שלא הייתם ברובע החלונות האדומים, אז עשו שם סיבוב, אולי מישהי תקרוץ לכם מבעד חלון ראווה שקוף.
יש שפע של אטרקציות באמסטרדם והיא גם משופעת במוזיאונים ומי שמגיע אליה, מרבה בביקור בהם, כולל המוזיאון בהא הידיעה: בית אנה פרנק, כי מי שלא היה בבית אנה פרנק כאילו לא היה באמסטרדם בית אנה פרנק נמצא באיזור כיכר דאם(de Dam)  לידו נמצא גם מוזיאון השעווה, מאדאם טוסו. באיזור זה נמצאת גם כנסיית ווסטרקרק (Westerkerk) היפה שעברה שיפוץ רציני. מוזיאון ואן גוך, הרייקמוזיאום (Rijksmuseum),  סטיידליקמוזיאום (Stedelijk Museum), מבשלת היינקן, מוזיאון הסקס, מוזיאון המדע, שוק הפרחים הצף, הינם רק חלק מן המקומות שתוכלו לבקר בהם וכמובן שלא נשכח את פארק השעשועים אפטלינג, שנמצא בקרבת העיר.
כמובן שלא תוותרו על קצת שופינג בשביל הנפש, אמסטרדם יקרה, אבל תמיד אפשר למצוא מציאות ודברים מיוחדים שאין באף מקום ואפילו להגיע במיוחד לתקופת הסיילים. אזור הקניות המפורסם של אמסטרדם נקרא תשעת הרחובות ויש לאורכו שפע של חנויות קטנות ובוטיקים מיוחדים והנה מפה שתעזור לכם להתמצא שם. לעוד קניות כדאי להגיע לרחוב Kalverstraat המקביל לרחוב דאם ולרחוב רוקין (Rokin)  כמו כן אפשר להגיע לקניון מאגנה פלאזה שנמצא מאחורי הארמון וכמובן לעבור על החנויות לאורך הטיילת לכיוון הליידספליין. 
מזג האוויר המתאים ביותר להגיע אליה הוא בחודשים יולי אוגוסט, בהם תזכו לראות קצת שמש, בשאר, עדיין תמיד תוכלו לתפוס גשם ומנות הגונות של עננים. ניתן להקדיש את היום הראשון שלכם בעיר לאיזור הליידספליין. זהו שער הכניסה לרובע אמסטרדם-סנטרום (Amsterdam-Centrum) וכאן תוכלו לנתחיל לשוטט ברחבי העיר, כאן נמצאים גם שפע של קופי שופס, מסעדות וחנויות. כמובן שתוכלו תמיד ללכת להרגע באחד מהפארקים היפים והירוקים של העיר: וונדלפארק או הגן הבוטאי, שהוא אחד הגנים הבוטנים העתיקים בעולם.

לינה באמסטרדם היא עניין יקר ותמיד היא עמוסה בתיירים, יש מגוון רחב של מלונות באמסטרדם בהם תוכלו ללון, אך לא תמיד במחירים זולים. אם אתם מעוניינים להתרחק מהמלונות העמוסים תוכלו ללון בדירות באמסטרדם, שיציעו לכם אירוח במחירים סבירים ואפשרות לחסוך כסף על מסעדות וכדומה. ואם כבר מדברים על מסעדות, תוכלו לאכול כאן הכל ובעיקר צ'יפס, יש כאן אינסוף מסעדות רחוב וג'אנק פוד, אמסטרדם מכהנת גם כבירת הגסטרונומיה של הולנד, עם כמות מסעדות עצומה ביחס לגודל העיר ועם מגוון רחב ומפתה, בעיקר הודות למהגרים הרבים החיים בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה