יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

איפה ישנים בניו יורק?


העיר ניו יורק היא אחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב התייר הישראלי, המטרופולין הגדול נותן תחושה מענגת של טיול בעיר גדולה ויש בה מונומנטים נהדרים כמו פסל החירות והסנטרל פארק  ומוזיאונים ידועי שם כמו המטרופוליטן  והמומה.

הטיימס סקוור. צילום: איתמר ברק
המחייה בניו יורק יחסית זולה, היא נחשבת לגן עדן לקניות וגם האוכל והשתייה בה די זולים. החלק הארי בהוצאה של טיול בניו יורק הוא מחיר כרטיס הטיסה ועניין הלינה. יש את ברי המזל שלהם יש משפחה או חברים אי שם על מפת ניו יורק, שחוסכים להם מאות דולרים ומקלים מאוד על ההחלטה לנסוע לניו יורק,  אבל עבור רובנו, לא זה המקרה ונצטרך לשלם דולרים רבים עבור לינה באחד מכל בתי המלון בניו יורק או באחת משפע דירות להשכרה בניו יורקעבור מלונות הנמצאים במיקום מרכזי בניו יורק תיאלצו לשלם הרבה מאוד כסף, גם אם מדובר במלונות של שניים ושלושה כוכבים. מיקום מרכזי הוא, למשל, אזור הטיימס סקוור (Times Square)  במרכז מנהטן. לינה במרכז ניו יורק תעלה אולי הרבה כסף, אבל תבטיח מיקום מצויין, קרוב לאטרקציות מרכזיות של ניו יורק ובמרחק הליכה מהן. מי שיבחר באזורים מרוחקים יותר, למשל אזור הסוהו Soho) ) בעיר או איטליה הקטנה Little Italy)), יוכל למצוא מקומות זולים מעט יותר, אך ייאלץ להשתמש יותר בשירותי התחבורה הציבורית.

בניין במנהטן. צילום: איתמר ברק
ישנם כמה מלונות שהם פופולאריים במיוחד בקרב ישראלים, בראשם ניצב מלון אדיסון (Edison). אמנם זהו מלון פשוט, שמציע אירוח סטנדרטי ובסיסי, אך המיקום המנצח שלו, מול הטיימס סקוור, הוא שהופך אותו לכה פופולארי, גם בקרב משפחות. המיקום הנוח מאפשר לאורחיו לחזור אליו בקלות אחרי יום עמוס בשופינג והליכה, להניח את השקיות ולהמשיך במלאכה או להשאר למנוחה קלה לקראת היציאה הלילית. בנוסף לכך, גם המחירים שלו נחשבים הוגנים, ובעיר בה מחירי הלינה במלונות מרקיעי שחקים, מדובר במציאה.

מי שהפרוטה מצוייה בכיסו ומחפש מלון מפנק ויקר, יוכל למצוא כזה בלי שום בעייה. שם אחד שעולה בשליפה מהירה הוא מלון ארבע העונות (Four Seasons Hotel), שנמצא על ה-57 East 57th Street, זהו מלון חמישה כוכבים עם חדרים מרווחים ומפוארים, ספא מפנק ומחירים שמתחילים מ-450 דולר ללילה. זהו, כמובן, רק מלון אחד מיני רבים וטובים, שיאפשרו לכם לבזבז את השטרות הירוקים כהרף עין וליהנות מאירוח מלכותי.
דרך טובה לחסוך כסף בהזמנת מלונות בניו יורק היא שימוש באתרי אינטרנט דוגמת Priceline, בעזרתם אפשר להזמין מלונות יוקרתיים בניו יורק במחירים מצחיקים. הרעיון הוא להציע מחיר מקסימלי אותו תהיו מוכנים לשלם עבור המלון בניו יורק, לציין אזור מגורים רצוי, רמת מלון רצוייה ובכמה אנשים מדובר ורק לאחר ההזמנה מגלים באיזה מלון "זכיתם". אתר נוסף ומצויין למציאת מלונות בניו יורק במחירים טובים הוא booking.com. אתר זה יאפשר לכם להגדיר את טווח המחירים הרצוי לכם ואת אזור המגורים אותו אתם מחפשים ויציע לכם הצעות לינה במחירים, שיהיו פעמים רבות זולים מהמחירים הרשמיים המופיעים באתר המלון.

מכיוון שידוע שרמתם של מלונות זולים בניו יורק איננה טובה במיוחד ובמקרים רבים פירוש הדבר הוא התקלות לא נעימה עם פרעושים בחדרים, קיימת האפשרות להשכרת דירות בניו יורק. רבות מהדירות המוצעות להשכרה בניו יורק שייכות לישראלים, דבר שעשוי להקל על תהליך ההזמנה ולתת תחושה של בטחון עבור המזמינים מהארץ. בנוסף לכך, המחירים עשויים להיות זולים באופן משמעותי ממחירי בתי המלון הגבוהים ולבסוף, מגורים בדירה ניו יורקית יכולים לתת תחושה של בית והרגשה של חיים ניו-יורקיים אמיתיים. את האוכל תקנו בסופר השכונתי ותבשלו במטבח הביתי ובחדר המדרגות תוכלו להתקל בשכנים מקומיים שיוכלו אולי לתת לכם טיפים לגבי השכונה ומקומות הבילוי המומלצים באזור. רבות מהדירות המוצעות להשכרה בניו יורק ממוקמות באזורים תוססים וצעירים, שבהם פאבים, מסעדות, גלריות וחיי עיר אמיתיים. כמובן, שבהשכרת דירות, בניגוד לבית מלון, לא תזכו לנקיון יום יומי של החדרים ובמקרים מסויימים תיאלצו לדאוג לסבון ולנייר טואלט באופן עצמאי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה