יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

סקי באירופה - חופשה לנשמה


אין כמו חופשת סקי אקסטרימית, עם נוף מושלג, מסלולים נהדרים ואפרה סקי תוסס. אני לא אשכח את חופשת הסקי הראשונה שלי. לאחוז במקלות הסקי, לעמוד על המגלשיים, עם ביגוד מתאים ומחמם כמו: כובע, כפפות ומעיל פוך. אין ספק, הרגשה מלאה באדרנלין. וזה עוד לפני שהתחלתי בכלל לגלוש...

חופשת סקי בצרפת
באירופה קיימים כמה מאתרי הסקי הטובים בעולם, כמו אתר הסקי סנט אנטון (St Anton) באוסטריה, אתר הסקי שאמוני  (Chamonix) בצרפת או אתר הסקי ורבייר (Verbier) בשוויץ. החופשה הראשונה שלי הייתה בת שבוע, באתר לה דו אלפ (Les Deux Alpes), אתר נפלא לחופשת סקי בצרפת. הייתי חלק מקבוצה עם גולשי סקי ברמות שונות. אתר לה דוז אלפ הוא אחד מאתרי הסקי הוותיקים ביותר בצרפת ומסלולי הגלישה בו נמתחים לאורך של כ-220 קילומטרים. למתחילים מומלץ לגלוש במסלולים הירוקים, מאחר שזהו מסלול רחב, מתון וידידותי מאוד. בכדי לבחור את אתר הסקי, קראתי מידע עליו, האפשרויות המוצעות בו, האפרה סקי, בתי המלון וכמובן המחירים. באתר לה דו אלפ קיימים שני מתחמים, כאשר ישנו מתחם מרכזי בגובה 1,650 מטר ומתחם משני, בגובה של 1,850 מטר. בערב ביליתי בעיקר בפאבים לאחר יום גדוש ועמוס. המועדונים מתמלאים בשעות מאוחרות יחסית, לקראת 1:00 בלילה. הלכתי לבלות בפאב "B4" עד שהעייפות הכניעה אותי. בנוסף, אני ממליצה על מסעדתLa Bergerie -Kanata. זוהי מסעדת הרים עם תפריט מגוון, כמו קרפים, קינוחים וכדומה. אתר אינטרנט: http://bergeriekanata.over-blog.com/.

צילום: איתמר ברק
חופשת סקי באוסטריה
בחופשת הסקי השנייה שלי הייתי באתר זולדן (Solden) באוסטריה. אתר זולדן ידוע כבעל אפרה סקי וחיי לילה תוססים במיוחד ואפשר לגלוש בו לאורך כל השנה. רציתי חופשת סקי באוסטריה בכדי לטעום מהאווירה המקומית והאותנטית ובגלל אתרי הסקי האיכותיים שאוסטריה בורכה בהם. זולדן נמצאת כ-280 ק"מ מדרום למינכן ו-85 ק"מ דרום מזרחית לאינסברוק. באתר קיימים כ-150 ק"מ של מסלולים והוא מחולק לשלושה אזורי סקי עיקריים: גונדולת Giggijoch שבקצה הצפוני, שמובילה לאזור הסקי המרכזי. אזור זה מאפשר מעבר לאזור הקרחון, בו קיימים מסלולים כחולים, רחבים ונפלאים. אזור נוסף הוא גונדולת Gaislachkogl שבקצה הדרומי, שמעלה לאזור השלישי. באמצע ההר קיימת נקודת חיבור בין שלושת האזורים ובסיום מסלול 6 כחול או 5 אדום יש רכבל - מספר 13, המוביל ל-Giggijoch. לנתי במלון Earhart, המציע ארוחות נחמדות וסבירות וחדרים טובים. המיקום היה נהדר, רק כמה דקות הליכה למעליות. אתר אינטרנט: http://www.booking.com/hotel/at/erhart.en.html.

צילום: איתמר ברק
 חופשת סקי באיטליה
גולשים רבים בוחרים בחופשת סקי באיטליה. זאת מאחר שבאיטליה קיימים אתרי סקי יפהפיים, יוקרתיים ורומנטיים. באתרים השונים ניתן ליהנות מכל רמות הגלישה האפשריות. בצפון איטליה נמצאים אתרי סקי בהרי הדולומיטים ובהרי האלפים האיטלקיים. אתר הסקי ואל גרדנה (Val Gardena) מפורסם וידוע בעיקר בזכות תחרויות הגביע העולמי בסקי, המתקיימות בו. אתר הסקי קורטינה ד'אמפנצו (Cortina d'Ampezzo) נחשב כבעל הסטייל הרב ביותר בהרי הדולומיטים. האתר נמצא במרחק של כשעתיים מוונציה. היתרון המרכזי באתר הם שלל הפעילויות הנוספות, האטרקציות, האירועים והפסטיבלים שניתן להתנסות בהן, מלבד סקי. באתר זה כדאי לשהות במלון Hotel Montana המדורג עם שלושה כוכבים, נמצא ממש במרכז העיירה ומדורג על ידי מישלן. כמו כן, אתר הסקי צ'רוויניה (Cervinia), אשר ממוקם בקצה עמק אאוסטה, נחשב לאתר הסקי עם משטחי השלג הטובים ביותר במדינה. בנוסף, תוכלו ליהנות ממסלולי גלישה רחבים ופתוחים ומומלץ בעיקר לגולשים מתחילים וגולשי סנובורד.

חופשת סקי בשוויץ
ככל הנראה, בשוויץ, נמצאים אתרי הסקי היפים באירופה. סקי בשוויץ היא חוויה מיוחדת, בזכות הנופים האלפינים הנפלאים והקרחונים שפעילים במשך כל השנה. אני לא אשכח לעולם את הנופים המושלגים והכפרים הציוריים והפסטורליים. הכל נראה כמו גלויה יפהפייה. אתר הסקי זרמאט (Zermatt) נחשב לאחד מעשרת אתרי הסקי הטובים בעולם. אמנם החופשה לא הייתה זולה במיוחד והיה קר מאוד, אבל האנשים המקומיים והקסם בעיירה חיממו את ליבי. באתר זה קיימים שלושה אזורי סקי עם מסלולים ומדרונות ארוכים, לכל סוגי הגולשים, באורך של למעלה מ-180 קילומטרים. ברחוב הראשי של זרמאט נמצאת מסעדה איטלקית מומלצת הנקראת Grampi's. המסעדה מציעה פסטות ופיצות תוצרת בית, צלעות ועוד. אתר אינטרנט: www.grampis.ch. בחופשת הסקי בשוויץ הכל היה מתוקתק, החל מהרכבלים, האירוח ועוד. השוויצרים ללא ספק מתמחים ומקפידים על הפרטים הקטנים ועל דיוק בזמנים...

לסיכום, אמנם אין כמו טיול בלונדון או ברצלונה ואפילו חופשה רגועה במקסיקו, אבל חופשת סקי היא חופשה מסוג אחר. לגלוש על שלג איכותי, למרגלות ההרים הלבנים והנופים הקסומים, היא תחושה שלא ניתן להסבירה במילים. קיימים אתרי סקי רבים המציעים מסלולים ברמות שונות, אך לדעתי כדאי לבחור באתר עם אווירה אותנטית, לא המוני מדי, עם שירותים נלווים טובים ועם אפרה סקי מעניין. חובבי הסקי והסנובורד מחכים כל שנה לעונת החורף ויש להם סיבה מצוינת. אין ספק שגם אני מחכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה