יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

קצת על תכנון חופשה בתאילנד


תאילנד. המילה הזו מעלה אסוציאציות של חופים קסומים, קניות בלתי נגמרות, חיי לילה מדליקים ובעיקר חופש. מי שהיה בתאילנד, מצהיר שיחזור אליה ואני יכולה להבין זאת. למרות שנמצאים שבועיים באותה פיסת חוף, לא מרגישים תחושת מיצוי. רוצים עוד מהרוגע והשלווה, את ההרגשה הזו שאין דאגות ושהזמן עצר מלכת. אני זוכרת שכשהייתי בחוף בקופנגן, ישראלית אחת שאלה מישהו מה השעה, ישראלי אחר ענה לה: "מה זה משנה? בתאילנד אין שעה". וזה נכון. לא באמת משנה מה השעה עכשיו, נעים לפי התחושות. הגיע הזמן לשייק בננה-אוראו, הזמן לקצת קניות, הזמן לארוחת צהריים, הזמן לשנ"צ והזמן להתארגן למסיבה בערב. אריק איינשטיין כתב בשירו: "לקחת פסק זמן ולא לחשוב, לשבת מול הים ולא לדאוג...", בחופשה בתאילנד השורה הזו ללא ספק מתממשת.

החוף בקוטאו. צילום: ליאור כהן
הכנות מקדימות
לפני חופשה בתאילנד, אין צורך בהרבה תכנונים. בכניסה למדינה מקבלים חותמת בדרכון, שמאשרת שהייה ל-30 יום. אם אתם מגיעים לתאילנד דרך מעבר גבול יבשתי, אז תקבלו ויזת כניסה ל-15 יום. ויזה לתאילנד ניתן להוציא מראש דרך שגרירות תאילנד בישראל, אם אתם מתכננים לשהות יותר מ-30 יום, ותקבלו ויזה ל-90 יום. בנוסף, אם אתם כבר בתאילנד ורוצים להאריך את אשרת הכניסה, גשו לרשות ההגירה בבנגקוק ותמורת 1,900 בהאט, תקבלו הארכה לשבעה ימים נוספים ואם אתם מתכננים לשהות מעבר לחודש ולקבל ויזה, גשו לשגרירות ישראל בבנגקוק ותקבלו ויזה ל-60 יום, עם אופציה להארכה לעוד 30 יום ברשות ההגירה, בעלות של 1,900 בהאט. כמובן, כל זה תקף במידה ולא תצאו מתחומי המדינה במהלך התקופה.

מומלץ לקרוא חומר רקע על המקומות בהם אתם מתכננים להיות, על המקומות המומלצים ללינה ואפילו על מסעדות שאסור לפספס. אפשר להיעזר בחברים של פורום תאילנד, שחבריו ישמחו לעזור ולייעץ מניסיונם הרב. חלקם גרים בתאילנד ויכולים לדווח מהשטח. כמובן, שאין כמו לשמוע סיפורים וחוויות מחברים שכבר היו בתאילנד ויכולים לספר על המסלול שלהם, על הדברים הנכונים שעשו וגם על הטעויות...

מסלול הטיול בתאילנד
לאחר טיסה בת 11-12 שעות, תגיעו לשדה התעופה בבנגקוק. תתכוננו, הוא ענקי. כדאי לחלוק מונית עם עוד ישראלים, שוודאי תפגשו כבר במטוס. איכשהו עבור רוב הישראלים, הקאווסן, היא הנקודה הראשונה בתאילנד. כנראה בגלל שבאזור זה נמצא בית חב"ד, הקשר הישראלי והמרכז למטייל. בבנגקוק שהינו שלושה ימים, עד הטיסה לדרום תאילנד, לאיים. במהלך הימים הללו עשינו מלא קניות ובילינו יום שלם ב-MBK, הקניון הענק בבנגקוק.

תאילנד ממעוף הציפור. צילום: ליאור כהן
טסנו לפוקט ומשם לקחנו מעבורת לקופיפי - אי מדהים ובתולי. קטן, אבל מושלם. בקופיפי תוכלו ליהנות מצלילות, בטן-גב, שייקים נהדרים, מסג'ים, פאבים ומסיבות חוף. חלק מהאנשים שמגיעים לקופיפי מבלים בה מעט ולא אוהבים אותה במיוחד, ייתכן כי היא שקטה יותר מקופנגן וחיי הלילה שלה לא מטורפים ועד שעות הבוקר. לדעתי, זוהי בדיוק הסיבה לאהוב אותה. רעש ובלאגן יהיה לכם מספיק בקוסמוי ובקופנגן. תהנו בקופיפי מהים ומהחוף היפהפה, מהרחובות הקטנים וכמובן קחו שייט למאיה ביי, חוף מדהים בו צולם הסרט "החוף", בכיכובו של לאונרדו דה קפריו. בנוסף, בקופיפי שלל אפשרויות לינה, החל מגסטהאוסים ועד למלונות מהממים וחלומיים. למעשה, מלונות בתאילנד יש בשפע, ורובם מפנקים ומרשימים. כך למשל, מלון קמפינסקי בבנגקוק, הוא מלון יוקרתי בו כל החדרים פונים לבריכה ולגינה המרכזית ולחלק מהחדרים יש גישה ישירה מהחדר לבריכה. קיימים חדרים הכוללים שתי קומות: אחת עם חדר אמבטיה גדול, סלון מרווח ומרפסת, וקומה נוספת עם מיטה ענקית וחדר אמבטיה נוסף. כמו כן, ה-Cocohut Village בקופנגן הוא אחד המלונות המוכרים והמבוקשים באי, ולא בכדי. החדרים ממוקמים ממש על קו החוף, כך שהנוף מדהים. החדרים גדולים ומרווחים ואין ספק כי הם אינטימיים, רומנטיים ולכן גם פופולאריים מאוד. המלון ממוקם במרחק מספר דקות הליכה ממרכז העניינים באי ולכן הוא שקט ורגוע. מדובר מקום יפהפה ומומלץ מאוד.

אנחנו שהינו חמישה ימים קסומים בקופיפי ונהנינו בכל רגע. מקופיפי לקחנו מעבורת לקוסמוי. אי גדול יחסית, המציע מסיבות, בטן-גב (כמובן) ומסעדות רבות. באזור חוף צ'אוונג (Chaweng) מתרכזים רוב התיירים ולא תוכלו שלא לשים לב לאווירה המערבית במקום, החל מסניפים של מק'דונלדס, פיצה האט, גלידת האגן דאז ועוד. בחוף יש מיטות שיזוף עם שמשיות, מוכרים שעוברים בין המשתזפים ומציעים את סחורתם ובעיקר הרבה אנשים. הגעגועים לחופים של קופיפי, האינטימיים והשקטים, עולים וצפים. בקוסמוי בילינו ארבעה ימים והמשכנו לקופנגן. מבחינת תאריכים חישבנו זאת כך, שנזכה לבלות גם במסיבת ההאף מון (Half Moon) וגם במסיבת הפול מון. סך הכל שהייה בת שבועיים באי. כן, בהתחלה זה נראה המון זמן לבלות על אי אחד, אבל איכשהו אפילו זה לא מספיק ורוצים עוד. למה? כי קופנגן הופכת להיות בית. בין אם אתם בוחרים ללון בסנסט ביץ' או בסנרייז ביץ', משהו בקופנגן מרגיע ומסעיר בו זמנית. ביום רגוע יחסית, מבלים בים או בטיול, אוכלים באחת המסעדות הטעימות באי ומנמנמים עד הערב. מדי ערב מתקיימת מסיבת חוף סוערת במועדון הקקטוס (Cactus). המוני תיירים רוקדים עד השעות הקטנות של הלילה, עם באקטים ביד וחיוך ענק על פניהם. מה עוד צריך??


קופנגן. צילום: ליאור כהן
מסקנות מהחופשה בתאילנד
אל תקנו באיים. אותם פריטים נמצאים בבנגקוק בחצי מחיר.
לקניון ה-MBK תגיעו עם תיק גב ריק. בשלב מסוים יכאבו לכם הידיים מרוב סחיבת שקיות והרבה יותר קל לשאת הכל על הגב.
אל תתמקחו על כל דבר, עד שתוציאו למוכר את המיץ. הם כבר מזהים את הישראלים מרחוק והנחמדות והסבלנות שלהם הולכת ופוחתת, ובצדק.
אל תפסידו את ההאף מון. אני נהנתי במסיבה הזו הרבה יותר מהפול מון, אבל על טעם ועל ריח...


המסקנה העיקרית:
 הרשו לעצמכם להתפנק, אבל באמת. תפתחו כל יום עם שייק פירות מרענן, תעשו הרבה מסג'ים, קניות, תהנו מהשמש המחממת והנופים המדהימים, בלו במסיבות ותצברו המון חוויות. לפעמים לא צריך יותר מזה...

תגובה 1: