יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

המלצות מברצלונה - היכן לישון, לקנות ועוד בילויים


ברצלונה, העיר הצבעונית, מלאת הקסם הספרדי, שוקקת האטרקציות, עם המבנים המיוחדים והשדרות הרחבות והמטופחות שלה, היא יעד אהוד מאוד על ישראלים רבים. ברצלונה מספקת את כל מה שצריך לחופשה של מספר ימים. יש בה מוזיאונים, אתרים היסטוריים, מבנים מיוחדים, רצועת חוף, מסעדות רבות, קסם ספרדי, חיי לילה שוקקים, אווירה רומנטית, אתרים למשפחות, מקומות לקניות ותחבורה ציבורית נוחה. מי שמגיע לברצלונה נשבה מהר מאוד בקסמה המיוחד ורבים חוזרים אליה שוב ושוב. בנוסף, מהעיר עצמה ניתן לצאת לטיול יומי למספר מקומות קרובים כמו המונז'ואיק, קוסטה בראווה, העיירה חירונה ועוד.

סגרדה פמיליה, סמלה של ברצלונה. צילום: יעל כפיר
פרט להיותה עיר תיירותית מהנה ונעימה, שהמחירים בה נוחים וסבירים, המציעה שפע של הנאות קטנות וגדולות לכל אורח, ברצלונה מוכרת היטב כמעצמת כדורגל וכביתה של הקבוצה האלופה ברסה. יש בה אתרים שהוקמו לרגל אירוח המשחקים האולימפיים בשנת 1992 וכן איצטדיון הקמפ נואו המפורסם, בו ניתן לבקר, לערוך סיור ולצפות במשחקים כמובן. האקלים בעיר הוא נוח ואף מוגדר כים תיכוני, בזכות הקרבה לים ולכן נהנית העיר מטמפרטורה נוחה מאוד בקיץ וקור לא קיצוני בחורף.

כשתגיעו לעיר, לא תוכלו לפספס את השדרה הראשית והמפורסמת שדרת רמבלס, היוצאת מכיכר קטלוניה וממשיכה עד הים, לכיוון האקווריום ורצועת החוף. עבור רבים, מסמלת השדרה את העיר והמרכז השוקק שלה, אך עבור אחרים, שפחות מתחברים להיותה המונית ותיירותית, מדובר בשדרה לא מאוד נעימה. לאורך השדרה יש שפע דוכנים, מסעדות, רוכלים ופסלי אדם. מהשדרה גם נכנסים לשוק הבוקרייה המפורסם, שבו ניתן למצוא מטעמים מקומיים, פירות, מאפים וגבינות וכמובן מיצי פירות טריים. בשוק תוכלו לשבת בטאפאס בר או לטעום ממטעמי המאפייה המקומית. אם תמשיכו הלאה, תגיעו לעמוד קולומבוס המסמל את היותכם קרובים לים ולאזור החוף של העיר. באזור זה תוכלו למצוא את אחד הקניונים הגדולים של העיר קניון Maremagnum, הממוקם ממש מעל הים ומציע מאות חנויות, רשתות ומסעדות. כאן גם תמצאו את האקווריום של ברצלונה.

לאורך השדרה וסביבה פרושים מבנים רבים ומרשימים וכן חנויות ורשתות מזון וממנה ניתן להגיע גם לאזור הרובע הגותי היפהפה, שהוא אזור שחובה לבקר בו. ניתן למצוא שפע של מלונות בברצלונה, רבים מהם מרוכזים באזור הרמבלה ומומלץ להתאכסן בהם כדי להיות קרובים לכל המקומות החשובים בעיר. ניתן כמובן ללון גם במלונות מרוחקים יותר, כי בברצלונה יש תחבורה ציבורית מצויינת, אך המלונות במרכז טובים לא פחות ומציעים לרוב, אפשרות להגיע במרחק הליכה לכל המקומות והאטרקציות שיש לעיר להציע.  

מלון הוטל קטלוניה בברצלונה. צילום: איתמר ברק
ההיכרות עם ברצלונה תפתח בפניכם עולם חדש של מבנים אדריכליים שנבנו בסגנונו המיוחד של גאודי, האדריכל הספרדי, שבנה ותכנן את רוב האטרקציות המפורסמות בעיר. אנטוניו גאודי התגורר בברצלונה ובזכות סגנונו האדריכלי המיוחד, מיוחס לו סגנון ייחודי הקרוי על שמו. גאודי תכנן מבנים רבים בעיר וביניהם הכנסייה המפורסמת: הסגרדה פמיליה, שבנייתה טרם הושלמה, עקב מותו הפתאומי. בין אתריו המפורסמים גם הפארק הצבעוני והמטופח, פארק גואל ומבני מגורים שונים כמו קאזה באטיו, קאזה מילה ועוד. לצד האתרים והמבנים יש בעיר גם מספר פארקים ציבוריים וגינות קטנות, שבהן תוכלו לעשות אתנחתא קלילה, לנוח, לערוך פיקניק או סתם לקרוא ספר. כדאי לצפות בסרט הבא, על אתרי גאודי בעיר.



אחד הדברים החשובים בברצלונה הוא ליהנות מהתרבות הקטלאנית, שהשפיעה רבות על העיר, לשבת במסעדת טאפאס מקומית ולטעום משפע המנות הקטנות והטעימות, כשלצידן ניתן לשתות קאווה או סנגרייה, שהם המשקאות האלכוהוליים המקומיים.  בשעות הערב, במקביל לחיי לילה תוססים באזורים רבים בעיר, תוכלו לצאת למופע פלמנקו מסורתי, שיאפשר לכן להכיר מקרוב חלק מהתרבות המוזיקלית של המקום. אם אתם חובבי מאכלי ים, זה המקום בשבילכם, העיר שופעת במאכלים שמקורם בים ובמחירים סבירים מאוד ביחס לארץ.

וכמובן, ברצלונה נחשבת גם לבירת אופנה ולכן, אם אתם חובבי אופנה ושופינג, תמצאו את עצמכם בוודאי מבלים באחד מהקניונים העצומים בעיר, מבקרים במגוון חנויות ורשתות ורוכשים מכל הבא ליד מהאופנה המגוונת, שנמכרת לעיתים במחירים נוחים וזולים. ברובע הגותי מרוכזות חנויות בוטיק עצמאיות ונחמדות וברחובות הראשיים בולטות הרשתות הגדולות כגון: זארה, מנגו, ברשקה ועוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה