יום שני, 17 בדצמבר 2012

לא על הפפריקה לבדה: המלצות לטיול בבודפשט


העיר בודפשט, בירת הונגריה, היא אחד מיעדי הנופש הפופולאריים עבור התייר הישראלי. אפשר למצוא לשם דילים זולים, המרחק אינו רב, המחייה בה זולה ומדובר באחת הערים היפות ביותר באירופה. רוב הנוסעים לבודפשט נוסעים בדילים, המשלבים טיסה ומלון. מבחר המלונות בבודפשט הוא מגוון וגם בדילים תוכלו לבחור בין מלונות שלושה כוכבים פשוטים ונוחים לבין מלונות פאר בני חמישה כוכבים, שישדרגו את החופשה שלכם באלפי מונים. בכל הנוגע למלונות בבודפשט, מומלץ לחפש מלונות השוכנים באזורים מרכזיים בעיר, כמו למשל רחוב אוצה המפורסם, מדרחוב הקניות והבילויים של העיר, כך תבטיחו שהאטרקציות שאסור לפספס בבודפשט, תהיינה קרובות אליכם וכך גם אמצעי התחבורה הנוחים של העיר, שיביאו אתכם מיעד אחד למשנהו.

כיכר הגיבורים בבודפשט. צילום: איתמר ברק
אז מה יש לראות בבודפשט? בודפשט נחלקת לשני חלקים, המופרדים ביניהם על ידי נהר הדנובה. חלקה האחד נקרא בודה והשני נקרא פשט ובשניהם יש אתרים בהם כדאי לבקר. מצודת הדייגים, למשל, היא אחד האתרים המפורסמים של בודפשט. אתר זה, השוכן בגבעת המצודה, הוא בנקודת תצפית מרהיבה על פשט. מכאן ניתן לצפות על נהר הדנובה ולראות את מבנה הפרלמנט רב הרושם של הונגריה. האזור עצמו מרשים בשל האדריכלות המעניינת שלו ומבנים כמו כנסיית מתיאס וטירת בודה.

בית הפרלמנט של הונגריה הוא המבנה המזוהה ביותר עם בודפשט ואכן, מדובר באחד המבנים היפים ביותר בעיר. ניתן להצטרף לסיורים מודרכים, גם בשפה העברית, בתוך המבנה ולהתרשם מהאולמות המרכזיים שלו. מבנים מרשימים נוספים בעיר הם בזיליקת סנט סטפן ובית הכנסת הגדול, שהוא בית הכנסת הגדול ביותר באירופה.

תצפית על בית הפרלמנט. צילום: איתמר ברק
כאשר מגיעים לבודפשט, זוכים בהזדמנות טובה לצפות במופעי אופרה מצויינים במחירים מצחיקים. בית האופרה של בודפשט מקיים מדי ערב הפקות מקומיות ליצירות בינלאומיות ומומלץ לנצל את הביקור למעט תרבות. מי שאינו מעוניין לצפות בהופעה, יכול להסתפק בסיור מודרך במבנה המרשים, שמעוצב בסגנון הרנסאנס האיטלקי וכולל, בין היתר, גם עיטורי זהב 24 קאראט.

בבודפשט פועלים לא מעט מוזיאונים מעניינים, כמו למשל המוזיאון הלאומי בו ניתן ללמוד על ההיסטוריה ההונגרית. מוזיאון נוסף ומומלץ הוא מוזיאון בית הטרור, שנמצא בשדרות אנדראשי. המבנה בו שוכן המוזיאון שימש בעבר כמטה המפלגה הנאצית ההונגרית ובהמשך כמטה המפלגות הקומוניסטיות. המוזיאון שופך אור על התקופות החשוכות בהיסטוריה של הונגריה בתמונות, מסמכים ומיצגים והביקור בו הוא חוויה מרתקת גם אם לא קלה.

אחד הדברים שמייחדים את בודפשט ובזכותם היא ידועה בכל העולם הם המרחצאות החמים הפזורים בה, שמימיהם מגיעים ממעיינות חמים ונחשבים לבעלי תכונות מרפא . המבחר הוא גדול, אבל המרחצאות המפורסמים ביותר בעיר הם מרחצאות גלרט (Gellert) שפועלים כבר עשרות שנים ומושכים אליהם מבקרים רבים מבודפשט ומחוצה לה. מרחצאות נוספים הם מרחצאות סצ'ניי (Széchényi), שכוללים בריכות מים חמים באוויר הפתוח, מה שמאפשר הנאה מקסימלית, גם כשמזג האוויר בחוץ קר.

מרחצאות סצ'ניי. צילום: איתמר ברק
מי שמבקש לעשות קניות בבודפשט, ימצא את מבוקשו במדרחוב הארוך ואצי אוצה, שלאורכו ובסמטאות היוצאות ממנו נמצאות חנויות רבות, בהן גם רשתות מוכרות וזולות, בתי קפה ומסעדות. חובבי הקניונים, ישמחו לדעת עם קיומם של כמה קניונים גדולים בעיר, בהם הסיטי סנטר ווסט אנד, שהוא אחד ממרכזי הקניות הגדולים באירופה והארנה פלאזה הענק, שנחשב גם לזול יחסית. בודפשט גם ידועה בשווקים שלה ובראשם השוק המקורה, שנמצא בקצהו של רחוב אוצה. שוק זה הוא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בעיר, יש בו שלוש קומות, בהן אפשר למצוא שפע מזכרות מהבירה ההונגרית, החל בפפריקה המסורתית וכלה בעבודות יד מקומיות ומסעדות אוכל מהיר. שוק פופולארי נוסף הוא השוק הסיני, שמציע דוכני בגדים ונעליים. כדאי לדעת, שאיכות המוצרים בשוק איננה גבוהה וגם חווית הביקור בו אינה משהו שנחרת בזיכרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה