יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

מה כדאי לעשות בברלין?

העיר ברלין, בירתה של גרמניה, היא אחד היעדים הכי פופולאריים בקרב תיירים מישראל. זו עיר מרתקת, שמשלבת בין היסטוריה מלאת חשיבות להווה בועט ומיוחד, זו אחת הערים הזולות באירופה כולה וטיול בה הוא הנאה אחת גדולה. מי שנוסע לברלין יכול להתלבט בין מבחר עצום של מלונות בברלין, אך מי שמעדיף "להרגיש בבית", לבשל לעצמו להתנהל כמו מקומי, יוכל גם ליהנות מאפשרויות בחירה מגוונות של דירות בברלין. רק צריך להחליט מה רוצים ובאיזה אזור של העיר.

מספר האתרים ההיסטוריים בברלין הוא גדול וסיור ביניהם הוא סיור לאורך שנים ארוכות ומורכבות במהלך ההיסטוריה המודרנית. בראש הרשימה עומדת חומת ברלין המפורסמת, שהיוותה את הסמל הגדול ביותר למלחמה הקרה ולמחסומים בין המזרח והמערב עד להפלתה בסוף שנות השמונים של המאה שעברה. עד היום פזורים ברחבי ברלין שרידים של אותה חומה, שהמפורסם ביניהם הוא ה- East Side Gallery, קטע של למעלה מקילומטר, עליו צויירו כתובות גרפיטי צבעוניות ומרתקות.

East side gallery. צילום: עמית פלד
אתר מרכזי נוסף בברלין הוא בית הפרלמנט, הרייכסטג, שכיפת הזכוכית שלו מייצגת את הפן המודרני של העיר מבנה האבן בו הוא שוכן את הפן ההיסטורי שלה. ממש לא הרחק ממנו ניצב שער ברנדנבורג, סמל מפורסם נוסף של העיר, שהיה במהלך המלחמה הקרה נקודת גבול בין המזרח למערב ועם נפילת החומה הפך לסמל לאחדותה של גרמניה. בין המבנים פורצי הדרך של ברלין, שמציגים היטב את האדריכלות המודרנית, יש לציין את הסוני סנטר, שנמצא בכיכר פוצדמר פלאץ, ומשמש כמרכז קניות ובילוי. חובבי מוזיאונים יוכלו לבלות שעות ארוכות במוזיאונים הרבים הפרושים בעיר, חלקם מרוכזים באזור אחד, הקרוי "אי המוזיאונים" ובראשם עומד מוזיאון הפרגמון המפורסם.  מלבד מוזיאונים יש בעיר אינספור גלריות ובהן תערוכות מרתקות, בין היתר, אפשר לציין את גלריית גוגנהיים ואת הגלריה הלאומית החדשה. אי אפשר לבקר בברלין ולא לבקר בכמה מהאתרים היהודים, שנמצאים בשפע בעיר. את כיפתו המוזהבת הגדולה של בית הכנסת הגדול  תוכלו לראות ממקומות רבים בעיר, מלבני הבטון של האנדרטה לזכר הנרצחים בשואה פזורים לא הרחק משער ברנדנבורג והמוזיאון היהודי, אותו עיצב האדריכל היהודי, דניאל ליבסקינד, סוקר את ההיסטוריה היהודית בגרמניה לאורך 2000 שנה.

המוזיאון היהודי. צילום: איתמר ברק
מי שמחפש קצת טבע בתוך העיר הגדולה, יוכל למצוא אותו ובשפע. פארק הטירגרטן הוא הפארק הגדול, הירוק והיפה של ברלין. תושבי העיר מגיעים אליו לפעילויות ספורט שונות, לטיולים רגליים וגם לסתם בילוי שליו.
דרך טובה להכיר את העיר ואתריה היא להצטרף לסיורי החינם המתקיימים בה מדי יום. החברה המוכרת ביותר היא חברת Sandemans והיא מוציאה סוגי סיורים שונים, בהתאם לתחומי העניין שלכם.

ברלין היא גן עדן לחובבי הקניות. מדובר באחת הערים הזולות ביותר למחייה באירופה והדבר מתבטא גם באפשרויות השופינג הרבות. נמצאות כאן כל רשתות האופנה המובילות, בהם H&M ו-ZARA ויש בה רשתות מקומיות, חנויות יד שנייה לרוב וסופרים מקומיים זולים. יוצא מהכלל הוא בית הכלבו המפואר והנודע ה-KA-DE-WE שרוב הדברים שנמכרים בו הם בבחינת "לראותם בלבד", מלבד, אולי, אפשרויות האוכל השונות שנמצאות בקומת המזון של הכלבו. דבר חשוב נוסף שכדאי לשים אליו בברלין הוא שווקי הפשפשים שלה, ששיטוט בהם הוא חוויה בפני עצמה. בשווקים אלה, שפזורים בכל רחבי העיר, אפשר למצוא יופי של מציאות במחירים מצחיקים.

הקומה האחרונה בקה-דה-וה. צילום: איתמר ברק
מלבד כל אלה, ברלין נחשבת לבירת חיי הלילה של אירופה. צעירים מכל רחבי היבשת קבעו בה את מושבם  ובין היתר תרמו להרחבת סצנת חיי הלילה. בעיר פועלים כמה מועדונים מפורסמים, רבים מהם ניצבים בחללים ששימשו בעבר מבנים תעשייתים כמו תחנות כוח ומפעלים. בראש כל אלה עומד מועדון הברגהיין, שנחשב על ידי מביני עניין לאחד הטובים בעולם והוא ידוע מאוד, גם בשל מדיניות הסלקציה הקשה, הנהוגה בו. מלבד מועדונים,  יש בברלין אינספור ברים, גדולים לצד קטנים ושכונתיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה