יום ראשון, 29 בינואר 2012

הו פריז פריז!


פריז, איזו עיר יפהפיה, מלאת טעם טוב ואוכל טוב. רחובותיה הקלאסיים יכניסו אתכם למוד של ספרות ושירה, הבוטיקים המטופחים שלה, יקרצו לכם להתחדש באופנה האחרונה והאוכל, או לה לה, לא  תוכלו להתעלם משפע המאפיות, הקונדיטוריות והניחוחות מכל עבר. נוסף לטעמים והריחות, תוכלו לבקר בשפע אטרציות בפריז, מבין המפורסמות בעולם ותמיד יישאר לכם טעם לעוד ממנה.

עם נחיתתכם בעיר האורות, חישבו מהר מה תרצו לעשות בה, שכן, יש לה כל כך הרבה להציע... אם אתם בעניין של מוזיאונים, אז ביקור במוזיאון הלובר הוא בגדר חובה ולמי, שבכלל חובב את הז'אנר, יש עוד מוזיאונים רבים וטובים. עוד בעניין אטרקציות, הרי לא תוכלו להתעלם ממה שמתנשא אל על בעיר – מגדל אייפל יציץ אליכם ביום ובלילה ותוכלו לשוט בסירה על נהר הסיין כדי לחוות את העיר מנקודה אחרת. גם שער הניצחון הוא אטרקציה פופולארית ביותר וכן שדרת שאנז אליזה שמובילה אליו. יש עוד אתרים רבים וטובים בעיר הזו, כנסיות וגנים, ארמונות ומבצרים.

שער הניצחון. צילום: איתמר ברק
אמנם הזכרנו את עניין האוכל, אבל זה בהחלט שווה הרחבה, כי פריז, פרט לכך, שהיא נחשבת למעצמת אוכל גורמה וכל בראסרי צרפתי מייד מתהדר בשיק הנכון ובאווירה הפריזאית הנכונה, גם ביקור בסופרמרקט יכול להניב תוצאות מוצלחת בגזרת המזון – מזכרות כמו חרדל דיז'ון, גבינות צרפתיות, שישאירו לכם ריח של גרביים בתיק, אבל טעם נפלא למי שאוהב, בגטים מכל הסוגים, מאפים והמון יינות בכל מיני ניחוחות וטעמים והקרפים בכל פינה, זו בכלל חגיגה.

אגב, אם אתם מחשיבים את עצמכם כ"פודי'ז" ואתם עומדים לפני נסיעה לפריז, כדאי מאוד לקרוא את אחד הבלוגים ברשת, של חובבי קולינריה וגסטרונומיה בפריז. הנה ריכוז של כמה בלוגים מומלצים:

ועכשיו, אחרי שסימנתם וי על מפת האטרקציות של פריז, טעמתם מכל וכל, אכלתם אוכל רחוב ואוכל גורמה. זה הזמן לקנות קצת מזכרות, בגדים, כובעים, אקססוריז, שקיימים בשפע בחנויות בפריז. קניות בפריז ניתן לערוך באזורי הקניות המיועדים לכך, ברחובות ובשווקים וכן במרכזי הקניות, המפוארים והפשוטים. רחוב שאנז אליזה הוא אחד מהמקומות היוקרתיים לקניות. בפריז יש הכל, ספרים, תכשיטים, בגדים, נעליים. צריך לחפש, לנבור, לבדוק ותמיד ניתן למצוא משהו מיוחד. אחד ממקדשי האופנה של פריז הוא כמובן החנות של מעצב העל לואי ויטון. אם אתן (או אתם) חובבי אופנה מושבעים, כדאי להיכנס ולהציץ, רק כדי לחוש מעט "הוט-קוטור":
http://www.paris.com/paris_landmarks/shops/louis_vuitton. כריסטיאן דיור גם הוא אחד ממעצבי העל, שאת אחת מחנויות הדגל שלו אפשר למצוא בשאנז אליזה. כדאי להציץ: http://www.dior.com/couture/en_gb
לואי ויטון בשאנז אליזה. צילום: איתמר ברק
סוף שבוע בפריז הוא דרך נהדרת להוציא לפועל את כל מה שנכתב כאן עד עכשיו, את היום הראשון הקדישו להיכרות עם הסביבה הקרובה, את היום השני הקדישו למספר אטרקציות, את היום השלישי הקדישו למוזיאונים ואת היום האחרון הקדישו לקניות ומתנות. גם אם לא הגעתם לפריז בתקופת הסיילים השנתית, עדיין תמצאו מה לקנות ומובטחת לכם חוויה ממלאת. זיכרו כי בימי א' החנויות סגורות ותוכלו לנצל את הזמן לשייט על הסיין, ביקור בכנסייה או מוזיאון ומה לא?

אם אתם לא בעניין של קניות, שבו בבתי קפה והתחברו לאווירה הפריזאית, בקרו באזורים פחות מתויירים והכירו את הרובעים השונים באמצעות המטרו, ואל תשכחו שלפריז יש גם חיי לילה יוצאים מן הכלל עבורכם. חיי הלילה של פריז יכולים להתאים לכל אחד מכם, לבליינים שאוהבים ברים תוססים באלכוהול, מופע ג'אז או שאנסונים, מועדוני קברט, גם הם ידועים כחוויה מהנה עבור מי שמבקר בפריז ומעוניין לבלות באירוע יוצא דופן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה