יום ראשון, 1 בינואר 2012

כמה המלצות לטיול בברלין הנפלאה


העיר ברלין היא אחד היעדים הפופולאריים ביותר עבור תיירים מישראל. זוהי עיר דינאמית ומעניינת, שמשלבת בין נופש מהנה, לאטרקציות מעניינות, אוכל טוב וכמובן, קניות במחירים שווים. מי שנוסע לעיר ברלין, אטרקציות רבות מחכות לו. בין אם מוזיאונים מצויינים שמציגים תערוכות עדכניות ומוזיאונים המתעדים את ההסטוריה הגרמנית בתקופת מלחמת העולם השנייה ובין אם מבנים שונים המעידים על ההסטוריה המרתקת של גרמניה במאות האחרונות.

ברלינר דום. צילום: עמית פלד
כמות המוזיאונים בברלין היא עצומה וקשה לבחור ביניהם. בין המוזיאונים החשובים של ברלין יש לציין את הפרגמון (Pergamon), שנמצא על אי המוזיאונים בעיר ואת המוזיאון המרתק הטופוגרפיה של הטרור (Topography of Terror), שסוקר את פעילות המשטרה החשאית הנאצית. חומת ברלין היא דוגמא לאחד המבנים המרתקים של ברלין. מהחומה הארוכה שהפרידה במשך שנים בין חלקה המערבי של ברלין לחלקה המזרחי נותר היום שריד אחד, שאורכו למעלה מקילומטר. קטע זה של החומה נקרא ה-East Side Gallery והוא ידוע בשלל ציורי הגרפיטי שמעטרים אותו. מאוד מומלץ להגיע לאתר זה, לצעוד לאורך החומה ולחשוב על התקופה העגומה שהיא מסמלת.

על מפת ברלין נמצאים לא מעט אתרים נוספים, בהם בניין הפרלמנט הגרמני, הרייכסטג,  שמשלב בין אדריכלות מודרנית לעתיקה, שער ברנדנבורג המרשים, שדרות אונטר דן לינדן (Unter den Linden) ) האלגנטיות ובניין הסוני סנטר החדשני. מי שמחפש קצת טבע, ימצא אותו בשפע בטירגרטן  (Tiergarten )– הפארק העירוני והריאה הירוקה של ברלין. טיול רגלי או פיקניק בפארק הם אפשרויות מהנות במיוחד, גם עבור מי שמגיע לעיר ברלין עם ילדים.

מי שמגיע לעיר בפעם הראשונה, ישמח לדעת על סיורים מאורגנים בברלין שיוצאים מדי יום משער ברנדנבורג ועוברים דרך האתרים המרכזיים של ברלין. הסיורים הם חינמיים ויוצאים פעמיים ביום, בשעות 11:00 ו-13:00.
מלבד ההסטוריה העשירה, יש דבר נוסף, שקופץ לראש כאשר חושבים על ברלין – קניות. ואכן, ברלין, שנחשבת לאחת הערים הזולות ביותר באירופה היא גן עדן לחובבי השופינג. יש בה אזורי קניות גדולים, כמו רחוב הקו-דאם ובתי כלבו יקרים כמו ה--KA-DE-WE. בכל הנוגע לבית הכלבו הזה, קרוב לוודאי שלא תקנו בו דבר מפאת המחירים הגבוהים, אבל בכל מקרה, כדאי לעלות אל קומת האוכל שנמצאת בקומה השביעית של הבניין , שם יש שפע של אפשרויות קולינאריות במחירים סבירים בהחלט.

מלבד הרשתות הגדולות והמוכרות הפזורות במקומות שונים בעיר, ברלין משופעת בשווקי פשפשים, שפועלים בחלקיה השונים בעיקר בסופי השבוע. זה המקום למצוא בו מציאות אמיתיות, משקפי שמש משנות השמונים, בגדים יד שנייה מהמאה שעברה ומה לא. השוק הידוע ביותר והוותיק ביותר בעיר הוא שוק הפשפשים שברחוב ה-17 ביוני  (17. Juni) אבל שווקים רבים אחרים פועלים בשכונות השונות של ברלין ומציעים חווית קניות מהנה מאוד.

בעיר גדולה כמו ברלין, השימוש בתחבורה הציבורית הוא ממש מאסט. למי שמגיע לעיר למספר ימים, כדאי לקנות את הכרטיס המשולב שמאפשר נסיעה חופשית בכל אחד מאמצעי התחבורה של ברלין. כמו כן, כדאי מאוד להתוודע לקווי האוטובוס 100 ו-200 שעוברים דרך מרבית האטרקציות המרכזיות של ברלין ואפשרים סיור תיירותי לכל דבר במחיר נסיעה רגילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה