יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

פראג - יעד נפלא לחופשה עירונית


פראג, בירת צ'כיה מוכרת לנו בעיקר כעיר רומנטית ויפה, אך לא רבים יודעים כי יש לה מה להציע הרבה מעבר לכך. פרט למבנים היסטוריים רבים עם סגנונות ארכיטקטוניים שונים, היכלים וארמונות, מאפשרת לנו פראג לטייל בין נקודות זמן שונות, באמצעות השילוב של הישן והחדש. בעת בקור בעיר, תתרשמו בוודאי מיופי מבניה, אך במקביל יאפשרו לכם המבנים החדשים להכיר סגנונות בניה מודרנית מרשימים ביותר. מי שמגיע לפראג לא יכול להתעלם מהמסורת והתרבות של האוכלוסיה המקומית, שמתבטאת בהכנסת אורחים ואדיבות. שבעות הלילה נשפכות במקומות הבילוי בעיר כמויות בירה אדירות והמקומיים מתגלים כבעלי קיבולת בירה אדירה. אל תנסו להתחרות בהם. בעיר גם מספר מרכזי קניות ושפע של מותגים ורשתות לחובבי הקניות.

פסל ישו על גשר קארל. צילום: רמי גבאי
פראג היא עיר אירופאית יפה, הבנויה משני צדדי נהר הוולטאבה, לאורכה מבנים קולוניאלים עתיקים והיא מבוצרת בחומות עתיקות ומרשימות. יש בה שפע של שרידים מתקופת המלכים, ששלטה בעיר במשך שנים רבות וגם היסטוריה יהודית ענפה, זכר לקהילה היהודית שחיה בה לפני מלחמת העולם הראשונה.

פראג היא עיר תיירות פופולארית ונעימה לאורחיה. יש שפע של אטרקציות בפראג בדגש על הערך האדריכלי וסוגי הבניה השונים בה,  דוגמאות לכך ניתן לראות בעיר העתיקה, בה נמצא גשר קארל המפורסם, כיכר העיר העתיקה והשעון האסטרונומי, וגם, קיר הגראפיטי של ג`ון לנון ששימש את מתנגדי הקומוניזם בפראג. בעיר העתיקה נמצאת גם כנסיית סנט ניקולאס והרובע היהודי, עם מספר מבנים בעלי סממנים יהודיים מובהקים. רובע המצודה (Hradcany) חושף בפני מבקריו את קתדרלת ויטוס הקדוש,  כיכר הרדצ`אני, ארמון שוורצנברג ושטרנברג ורובע הארכיבישוף. דרך אגב, מצודה זו רשומה בספר שיאי גינס כמצודה העתיקה הגדולה ביותר עולם.

גם העיר החדשה בפראג אינה ענייה באתרים שכדאי לבקר בהם. כיכר וצלאב עם פסל הברונזה של וצלאב הקדוש והמבנה המרשים של המוזיאון הלאומי הניצבים בתחילת הכיכר, הם שניים מסמליה המוכרים של העיר החדשה. בית העירייה המפואר הוא מבנה ארט נובו מרשים, בצמוד לו ניצב מגדל האבקה, ששימש בעבר כאחד משערי הכניסה לעיר העתיקה. בצמוד נמצא התיאטרון הלאומי, שנחשב למוסד התרבות החשוב במדינה.
ניתן לצעוד באיזורים המרכזיים ברגל, אך מומלץ להיעזר בתשתית התחבורה הציבורית, אשר מורכבת מרכבת תחתית, חשמלית ואוטובוסים. מפת פראג בוודאי תעזור לכם להתמצא בעיר המקסימה הזו כהלכה.
פראג היא עיר המציעה גם שפע של אירועים תרבותיים, יש בה תיאטראות רבים, בתי-אופרה, אולמות קונצרטים, גלריות ושפע של אפשרויות לחיי לילה. חיי הלילה של פראג מציעים מגוון רחב של בילויים, ביניהם מועדוני לילה, ברים ופאבים. פראג היא מעצמת בירה ולכן, הבירה זורמת פה בשפע ובמחירים זולים בכל מקום. בפראג יש גם מספר בתי קזינו שמספקים את צורכיהם של מהמרים קלים או כבדים או סתם סקרנים. העיר תוססת בכל שעות היום וגם בשעות החשיכה, אז מתעוררים הבליינים של העיר. חשוב לציין את גם האוכל הטוב של פראג, שמאפשר טעימות ממטבח מקומי, מטבחים עכשוויים שונים, מטבח צרפתי, מטבח איטלקי ואפילו מסעדות כשרות בהן תוכלו להשקיט את הרעב.

פראג היא גם עיר של שופינג, היא מתהדרת במרכזי קניות מפוארים וחנויות אופנה מגוונות. אחד הרחובות המרכזיים לאלו מביניכם המעוניינים לערוך קניות בפראג היא שדרת פז'ישסקה, המציעה חנויות יוקרתיות, מותגים ורשתות, לצד שדרת חנויות קטנות. יש בפראג מספר מרכזי קניות גדולים בהם תוכלו לערוך קניות, לחפש סיילים ולאכול באחת מהמסעדות. בפראג יש גם שווקים מגוונים, השוק הסיני, שוק מזכרות ושווקים פתוחים. אז כשאתם שם, אל תשכחו ליהנות מכל רגע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה