יום ראשון, 1 באפריל 2012

כרתים - החופשה היוונית שלי


כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון ורבים בוחרים בו כיעד לנופש קצרצר, אבל מדובר בחופשה עם הרבה תוכן. אמנם השמש החמימה והחופים המפנקים יקיפו אתכם מכל עבר, אבל כאן זה לא רק בטן-גב, כי יש מגוון אטרקציות בכרתים. בגלל גודלו, מומלץ לשכור רכב וכך להתנהל בקלות ובחופשיות. קיימות סוכנויות להשכרת רכב רבות באי והניווט גם נוח יחסית. ביליתי בכרתים במהלך הסופ"ש, מחמישי עד ראשון. הזמן קצר והמלאכה מרובה. בחרתי להתמקד במחוז רתימנו ולאסיתי.
נופי כרתים. צילום: ליאור כהן
אם כבר חופשה באי קסום, אז אין כמו פינוק במלון עם נוף ואווירה פסטורלית. מלונות בכרתים מציעים, בדרך כלל, מספר בריכות שחייה, ספא, מיני קלאב, מסעדות, בר ובחלקן גם חוף פרטי. אני לנתי דווקא בוילה בכפר קלוניקטיס, שנמצא כרבע שעה נסיעה מהעיר רתימנו (Rethymno). הווילה הייתה מאובזרת, נקייה ועם בריכה נהדרת! אתר אינטרנט: www.stratosvillas.com.

הטיולים ברחבי האי מספרים על התרבות וההיסטוריה המופלאה של כרתים. במחוז לאסיתי נמצא אחד האתרים החשובים בכרתים - האי ספינלונגה (Spinalonga), או בכינויו "אי המצורעים". הגעתי לעיר אלונדה (Elounda) ומהנמל הקטן שלה לקחתי שייט בן 20 דקות לספינלונגה. לאי קטן זה הגלו אנשים החולים במחלת הצרעת, מאחר שרצו להפריד ולבודד אותם משאר החברה. תחילה הגלו לאי רק את תושבי כרתים, אך בהמשך מיוון כולה. ספינלונגה מפורסם גם בזכות ספרה של ויקטוריה היסלופ, שכתבה את הספר "האי של סופייה", שרוב עלילתו מתרחשת ממש כאן.

אי המצורעים. צילום: ליאור כהן
כרתים עם ילדים זה בהחלט סיפור הצלחה. משפחות רבות בוחרות דווקא באי היווני הזה, כיעד לחופשת הקיץ. קיימים קלאבים רבים שיעניקו לילדים את כל מבוקשם, כמו מגלשות מים, מועדון במיוחד עבורם עם פעילויות שונות ואפילו שירותי שמרטפות. בנוסף, הם יכולים ליהנות בפארק המים Water City, עם 34 מתקני מים ומגוון שעשועים כמו אומגות, בריכות גלים, אבובים ועוד. גם אני הייתי בפארק המים והיה ממש כיף. אל תוותרו על האומגות! אתר אינטרנט: http://www.watercity.gr/.

ביקרתי במוזיאון לארכיאולוגיה של הרקליון (Heraklion Archaeological Museum), בו נמצא האוסף השלם ביותר של ממצאי התרבות והאומנות המינואית. ללא ספק, אחד מהמוזיאונים החשובים ביוון. במוזיאון קיימים מעל 20 חדרי גלריות, אך לא הספקתי להיכנס לכולם. סיירתי במוזיאון כשלוש שעות מרתקות. אתר אינטרנט: http://www.heraklion.gr/en/city/archeological-museum/archeological-museum.html.

באקווריום בכרתים (Cretaquarium) תוכלו לצפות בשלל סוגים של דגים, ששוחים במכלי מים. אני מודה שנבהלתי קצת מכרישי הענק, אבל יש גם צבי ים, דגים מיוחדים ואפילו מדוזות מעניינות. האקווריום ממוקם בהרקליון, עיר הבירה של כרתים ומהכביש הראשי יש שלטים שמכוונים ומפנים למקום. אתר אינטרנט: http://www.cretaquarium.gr/indexen.php.

לאחר הביקור באקווריום, נסעתי מהרקליון לריתמנו, מרחק של 75 קילומטרים. לצורך הנסיעה ברחבי כרתים - מפה זו עזרה לי מאוד להתמצא ולהבין היכן ממוקם כל אתר ואיפה שוכנות הערים המרכזיות. אני בהחלט יכולה להגיד, שמבין כל הערים שהייתי בהן, במהלך השהות בכרתים, את העיר ריתמנו הכי אהבתי. זוהי עיר נמל מקסימה, שמציעה מגוון אפשרויות בילוי. כך למשל, קניתי מזכרות, טיילתי בעיר העתיקה, ישבתי באחד מבתי הקפה, המשקיפים על הנמל ונהניתי מהאווירה האותנטית והמיוחדת שיש פה.

אז מה היה בחופשה היוונית שלי? שמש מלטפת, חופים יפים, טיולים מעניינים, אתרים ארכאולוגיים, נופים קסומים, אנשים חמים, אווירה אותנטית והרבה רוגע ושלווה... ועל זה אני אומרת, יאסו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה