יום שלישי, 13 במרץ 2012

טיול להודו - חלום שמתגשם


טיול להודו הוא הגשמת חלום עבור רבים, שרוצים לצאת למסע שהוא הרבה מעבר להיכרות עם נופים, טעמים וריחות. טיול להודו הוא טיול שיעזור לכם להתחבר לעצמכם, לחזק את הצד הרוחני שבכם, ללמוד על מסורת אחרת ולחוות מנהגים אחרים וחדשים. יש בה הכל, לא רק מה שמטיילים נטולי כסף מחפשים, אלא גם מלונות יוקרתיים, נופים מרהיבים, טיולים פרטיים, מקדשים, טיפולים אלטרנטיביים, סדנאות יוגה, חופי ים קסומים ועוד.

מקדש הזהב באמריצר. צילום: עמית פלד
לרוב, מי שנוסע לטיול בהודו, מתאהב ביבשת המרתקת הזו ורק מחכה לרגע, שבו יצליח לשחזר את התחושה הקסומה הזו ויחזור להודו. בעבר, טיול להודו היה נחלת הצעירים, יוצאי צבא, תרמילאים שיצאו להודו להרבה זמן, חצו אותה לאורכה ולרוחבה והתוודעו לקסם הממכר שלה. כיום, טיול בהודו הוא כבר נחלתם של מבוגרים, נשים, זוגות. הודו הפכה רלוונטית לכל גיל, לאנשי עסקים שנוסעים לגלות אפשרויות עסקיות, למשפחות שבאות לחפש את שורשיהן היהודים באזור דרום הודו וקוצ'ין, למשפחות שמחליטות לערוך טיול משפחתי רוחני וגם טיולי נשים להודו, הפכו לעניין פופולארי ומקובל.

טיול להודו יכול להתמקד במספר אזורים. צפון הודו הינו האזור הגבוה של הודו והוא פופולארי מאוד בקרב חובבי נופים ומטפסי הרים שאוהבים טרקים וטיולי שטח וכן משלב ביקור במספר עיירות קטנות וקסומות כמו מנאלי, רישיקש וקשמיר. דרום הודו הוא אזור, המציע שקט אמיתי בחופי ים קסומים כמו גואה ואיי אנדמן. בדרום נמצאת מדינת קראלה החמה ומדובר באזור עם מזג אוויר טרופי, המציע טיולים וחוויות מגוונות. מרכז הודו כולל את דלהי, עיר הבירה העצומה, אגרה, שבה ניצב הטאג' מאהל, ורנאסי העיר הרוחנית ועוד. בצפון מערב הודו נמצאת מדינת ראג'אסטן, שתחשוף בפניכם מקומות יפהפיים, מדבר קסום ועיירות כמו פושקר, ג'איסלמר, אודאיפור ועוד.
יש מספר דרכים שבהן כדאי שתתארגנו לטיול: הדבר הראשון הוא לברר על  חיסונים להודו, שיתכן ותצטרכו, כולל עצות בריאותיות. כמו כן, חשוב להגיש בקשה לקבלת ויזה להודו מספיק זמן מראש .וכמובן שיש לקחת בחשבון ציוד מתאים, תרמיל או מזוודה וכן שלל אביזרים נדרשים נוספים.

הודו היא לא מדינה קלה לטיול. היא יכולה לגרום לכם לתחושות סותרות, לרגש מאוד וגם לדכא, היא יכולה להעצים אתכם ולעייף אתכם, החום בדרום, הדרכים הארוכות, העוני והדלות מצריכים הכנה מראש. התרבות ההודית ומנהגיה דורשים הרבה אורח רוח וקבלה והרבה פתיחות. בהודו תוכלו להרגיש כמו מלכים ומצד שני להרגיש בני תמותה. היא תרתק אתכם במסתוריותה, תגרום לכם להתאהב בנופיה ובמאכליה ותאפשר לכם לחוות חוויה מיוחדת במינה.

אם יש לכם זמן לא מוגבל תוכלו לחצות את הודו מצפון לדרום, בהתאם לעונות השנה. או להסתפק רק בחלק ממנה, לאחר שתקראו קצת ותוכלו לדעת מה מושך אתכם יותר. תוכלו לנסוע, למשל, לחופשת בטן גב, לטיול אתגרי, הכולל טיפוס על הרי ההימלאיה, לטיול במקדשים, המתמקד ביוגה ומדיטציה, תוכלו ללמוד על הבודהיזם, תוכלו לערוך מסע במדבר, לראות טקסים קדושים, לבקר במנזר, הודו מציעה הרבה סוגים שונים של טיול, ברגע שתגיעו לשם או שתתאהבו בה או שתבינו, שהיא לא בשבילכם.

כמובן שיש להתאים את הטיול למי שיוצא אליו, תוכלו לשלב את הודו כחלק ממסע נרחב ליבשת אסיה כולה או כאתנחתא הממוקדת כולה באזור מסויים. חברות רבות מציעות טיולים מאורגנים להודו ויש שפע של מלונות מפוארים בהודו, כאלו שיפנקו אתכם כמו שצריך. אז התכוננו למסע של חייכם, כי מה שבטוח, הודו לא תעבור לידכם, היא תציף אתכם לגמרי.