יום ראשון, 29 בינואר 2012

הו פריז פריז!


פריז, איזו עיר יפהפיה, מלאת טעם טוב ואוכל טוב. רחובותיה הקלאסיים יכניסו אתכם למוד של ספרות ושירה, הבוטיקים המטופחים שלה, יקרצו לכם להתחדש באופנה האחרונה והאוכל, או לה לה, לא  תוכלו להתעלם משפע המאפיות, הקונדיטוריות והניחוחות מכל עבר. נוסף לטעמים והריחות, תוכלו לבקר בשפע אטרציות בפריז, מבין המפורסמות בעולם ותמיד יישאר לכם טעם לעוד ממנה.

עם נחיתתכם בעיר האורות, חישבו מהר מה תרצו לעשות בה, שכן, יש לה כל כך הרבה להציע... אם אתם בעניין של מוזיאונים, אז ביקור במוזיאון הלובר הוא בגדר חובה ולמי, שבכלל חובב את הז'אנר, יש עוד מוזיאונים רבים וטובים. עוד בעניין אטרקציות, הרי לא תוכלו להתעלם ממה שמתנשא אל על בעיר – מגדל אייפל יציץ אליכם ביום ובלילה ותוכלו לשוט בסירה על נהר הסיין כדי לחוות את העיר מנקודה אחרת. גם שער הניצחון הוא אטרקציה פופולארית ביותר וכן שדרת שאנז אליזה שמובילה אליו. יש עוד אתרים רבים וטובים בעיר הזו, כנסיות וגנים, ארמונות ומבצרים.

שער הניצחון. צילום: איתמר ברק
אמנם הזכרנו את עניין האוכל, אבל זה בהחלט שווה הרחבה, כי פריז, פרט לכך, שהיא נחשבת למעצמת אוכל גורמה וכל בראסרי צרפתי מייד מתהדר בשיק הנכון ובאווירה הפריזאית הנכונה, גם ביקור בסופרמרקט יכול להניב תוצאות מוצלחת בגזרת המזון – מזכרות כמו חרדל דיז'ון, גבינות צרפתיות, שישאירו לכם ריח של גרביים בתיק, אבל טעם נפלא למי שאוהב, בגטים מכל הסוגים, מאפים והמון יינות בכל מיני ניחוחות וטעמים והקרפים בכל פינה, זו בכלל חגיגה.

אגב, אם אתם מחשיבים את עצמכם כ"פודי'ז" ואתם עומדים לפני נסיעה לפריז, כדאי מאוד לקרוא את אחד הבלוגים ברשת, של חובבי קולינריה וגסטרונומיה בפריז. הנה ריכוז של כמה בלוגים מומלצים:

ועכשיו, אחרי שסימנתם וי על מפת האטרקציות של פריז, טעמתם מכל וכל, אכלתם אוכל רחוב ואוכל גורמה. זה הזמן לקנות קצת מזכרות, בגדים, כובעים, אקססוריז, שקיימים בשפע בחנויות בפריז. קניות בפריז ניתן לערוך באזורי הקניות המיועדים לכך, ברחובות ובשווקים וכן במרכזי הקניות, המפוארים והפשוטים. רחוב שאנז אליזה הוא אחד מהמקומות היוקרתיים לקניות. בפריז יש הכל, ספרים, תכשיטים, בגדים, נעליים. צריך לחפש, לנבור, לבדוק ותמיד ניתן למצוא משהו מיוחד. אחד ממקדשי האופנה של פריז הוא כמובן החנות של מעצב העל לואי ויטון. אם אתן (או אתם) חובבי אופנה מושבעים, כדאי להיכנס ולהציץ, רק כדי לחוש מעט "הוט-קוטור":
http://www.paris.com/paris_landmarks/shops/louis_vuitton. כריסטיאן דיור גם הוא אחד ממעצבי העל, שאת אחת מחנויות הדגל שלו אפשר למצוא בשאנז אליזה. כדאי להציץ: http://www.dior.com/couture/en_gb
לואי ויטון בשאנז אליזה. צילום: איתמר ברק
סוף שבוע בפריז הוא דרך נהדרת להוציא לפועל את כל מה שנכתב כאן עד עכשיו, את היום הראשון הקדישו להיכרות עם הסביבה הקרובה, את היום השני הקדישו למספר אטרקציות, את היום השלישי הקדישו למוזיאונים ואת היום האחרון הקדישו לקניות ומתנות. גם אם לא הגעתם לפריז בתקופת הסיילים השנתית, עדיין תמצאו מה לקנות ומובטחת לכם חוויה ממלאת. זיכרו כי בימי א' החנויות סגורות ותוכלו לנצל את הזמן לשייט על הסיין, ביקור בכנסייה או מוזיאון ומה לא?

אם אתם לא בעניין של קניות, שבו בבתי קפה והתחברו לאווירה הפריזאית, בקרו באזורים פחות מתויירים והכירו את הרובעים השונים באמצעות המטרו, ואל תשכחו שלפריז יש גם חיי לילה יוצאים מן הכלל עבורכם. חיי הלילה של פריז יכולים להתאים לכל אחד מכם, לבליינים שאוהבים ברים תוססים באלכוהול, מופע ג'אז או שאנסונים, מועדוני קברט, גם הם ידועים כחוויה מהנה עבור מי שמבקר בפריז ומעוניין לבלות באירוע יוצא דופן.

יום ראשון, 22 בינואר 2012


טיול באיטליה
טיול באיטליה טומן בחובו סיור באתרים היסטוריים ומעניינים, ביקור באטרקציות תיירותיות ופופולאריות בכל העולם, הנאה משפע קולינארי עשיר וטעים וכמובן, אווירה מיוחדת שתגרום לכם להתאהב, בארץ המגף.

טיול לרומא
בעת ביקור באיטליה, מומלץ להקדיש מספר ימים לרומא, בירתה. מבחינת ערים באיטליה, רומא נחשבת לאחת הערים היפות והרומנטיות באיטליה בפרט ובעולם בכלל. העיר מציעה למבקרים בה מגוון אטרקציות ואתרים, אשר שרדו מאז ימי האימפריה הרומית. קולוסיאום, הוא מילה השגרוה בפיהם של כל התיירים בעיר, אשר נבנה לפני כ-2000 שנה, נחשב לסמל של רומא ומיליוני מבקרים מגיעים לכאן, מדי שנה.
כתובת: Piazza del Colosseo, 1 Rome
אתר אינטרנט: www.the-colosseum.net

הקולוסיאום. צילום: איתמר ברק
בהמשך הביקור ברומא, מומלץ לסייר במדינת הותיקן. כאן ממתינים לכם בזיליקת סן פטרוס וכיכר סן פטרוס. כמו גם, גני הותיקן, הקפלה הסיסטינית, עם הציור המפורסם של "בריאת האדם", שצייר מיכאלנג'לו (1475-1564).  בנוסף, אל תחמיצו ביקור במזרקת טרווי - המזרקה הגדולה ביותר מתקופת ימי הבארוק בעיר. כאן תראו תיירים רבים זורקים מטבע למזרקה ומביעים משאלה. יש האומרים כי מי ששותה ממימי המזרקה, או זורק לתוכה מטבע, יחזור שוב לרומא...

המדרגות הספרדיות (Scalinata di Piazza di Spagna) הן עוד אתר חובה, בעת טיול באיטליה. מדובר בגרם מדרגות, הכולל 138 מדרגות ותיירים רבים נוהגים לפקוד את המקום, מהבוקר עד הערב (אתר אינטרנט: http://www.italyguides.it/us/italy_travel.htm). כמו כן, פיאצה נבונה (Piazza Navona) היא כנראה הכיכר היפה ביותר ברומא ואטרקציה תיירותית פופולארית. כדאי לשוטט באזור ולשבת באחד מבתי הקפה כאן. אתר אינטרנט: http://www.aviewoncities.com/rome/piazzanavona.htm

טיול לטוסקנה
במרכז איטליה מחכה לכם חבל טוסקנה (Toscana), המרהיב ביופיו וידוע בכרמים והנופים הנפלאים שבשטחו. פירנצה (Florence), בירת חבל טוסקנה, מומלצת לאוהבי האמנות, בזכות הדואומו (Duomo), גלריית אופיצי (Uffizi) וגלריית האקדמיה (Accademia Gallery), בה תוכלו לראות את הפסל המוכר - "דוד", של מיכלאנג'לו. כדאי לבקר גם בפיזה (Pisa), עם מגדלה המפורסם.

טיול לדרום איטליה
אם ברצונכם לטייל באזור דרום איטליה, דעו כי מדובר בחבל ארץ, אשר יאפשר לכם לערוך מסלול מעגלי, שיכול להתחיל בחבל קמפניה (Campania), בו שוכן חוף אמאלפי (Amalfi) המפורסם והיפהפה. בנוסף, בקרו בנאפולי (Naples), בירת חבל קמפניה ואחת הערים הגדולות באיטליה. אל תפספסו סיור בקפרי (Capri) ושיטוט בעיר העתיקה פומפיי (Pomeii). סיציליה (Sicilia) היא האי הדרומי ביותר במדינה ובהחלט כדאי לטייל ולסייר ברחבי האי. אתר אינטרנט: http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Italy/Sicilia/TravelGuide-Sicilia.html

טיול באזור הדולומיטים
הדולומיטים הוא אזור אוטונומי בצפון איטליה, ממש על גבול אוסטריה ושוויץ, כפי שתוכלו לראות לפי הסימונים על מפת איטליה. הדולומיטים הוא אזור יפהפה, המורכב משני חבלים: טרנטינו (Trentino), בו דוברים בשפה האיטלקית ודרום טירול, בו דוברים גרמנית. באזור זה קיימים אתרי סקי רבים, כגון: סלבה גרדנה (Selva di Val Gardena), קורטינה ד'אמפצו (Cortina d'Ampezzo) ועוד. בנוסף, באזור הדולומיטים תוכלו לצאת לשלל טיולים, בין עיירות קסומות, אגמים מרהיבים ביופיים ונוף עוצר נשימה.

לינה באיטליה
מבחינת לינה בערים המרכזיות באיטליה, אין ספק כי מלון הממוקם במרכז העיר, מהווה יתרון, מבחינת נוחות והגעה לאטרקציות השונות. לעומת זאת, לינה באזורים מרוחקים יותר, תהיה זולה יותר והחוויה יכולה להיות אותנטית מאוד. במיוחד באזורים הכפריים של אזור טוסקנה וצפון איטליה, מומלץ  ללון בוילה מקומית או בחווה, אשר יציעו לכם שקט ונוף מקסים. בין שלל מלונות באיטליה, תוכלו לבחור, למשל, במלון בו ניתן ללכת ברגל ממקום למקום, כלומר במיקום אסטרטגי בעיר. זהו יתרון מבחינת נוחות ואף חסכון בזמן. רק קחו בחשבון כי העלות במלונות מעין אלה יחסית יקרה יותר, בשל המיקום המרכזי.

יום ראשון, 1 בינואר 2012

כמה המלצות לטיול בברלין הנפלאה


העיר ברלין היא אחד היעדים הפופולאריים ביותר עבור תיירים מישראל. זוהי עיר דינאמית ומעניינת, שמשלבת בין נופש מהנה, לאטרקציות מעניינות, אוכל טוב וכמובן, קניות במחירים שווים. מי שנוסע לעיר ברלין, אטרקציות רבות מחכות לו. בין אם מוזיאונים מצויינים שמציגים תערוכות עדכניות ומוזיאונים המתעדים את ההסטוריה הגרמנית בתקופת מלחמת העולם השנייה ובין אם מבנים שונים המעידים על ההסטוריה המרתקת של גרמניה במאות האחרונות.

ברלינר דום. צילום: עמית פלד
כמות המוזיאונים בברלין היא עצומה וקשה לבחור ביניהם. בין המוזיאונים החשובים של ברלין יש לציין את הפרגמון (Pergamon), שנמצא על אי המוזיאונים בעיר ואת המוזיאון המרתק הטופוגרפיה של הטרור (Topography of Terror), שסוקר את פעילות המשטרה החשאית הנאצית. חומת ברלין היא דוגמא לאחד המבנים המרתקים של ברלין. מהחומה הארוכה שהפרידה במשך שנים בין חלקה המערבי של ברלין לחלקה המזרחי נותר היום שריד אחד, שאורכו למעלה מקילומטר. קטע זה של החומה נקרא ה-East Side Gallery והוא ידוע בשלל ציורי הגרפיטי שמעטרים אותו. מאוד מומלץ להגיע לאתר זה, לצעוד לאורך החומה ולחשוב על התקופה העגומה שהיא מסמלת.

על מפת ברלין נמצאים לא מעט אתרים נוספים, בהם בניין הפרלמנט הגרמני, הרייכסטג,  שמשלב בין אדריכלות מודרנית לעתיקה, שער ברנדנבורג המרשים, שדרות אונטר דן לינדן (Unter den Linden) ) האלגנטיות ובניין הסוני סנטר החדשני. מי שמחפש קצת טבע, ימצא אותו בשפע בטירגרטן  (Tiergarten )– הפארק העירוני והריאה הירוקה של ברלין. טיול רגלי או פיקניק בפארק הם אפשרויות מהנות במיוחד, גם עבור מי שמגיע לעיר ברלין עם ילדים.

מי שמגיע לעיר בפעם הראשונה, ישמח לדעת על סיורים מאורגנים בברלין שיוצאים מדי יום משער ברנדנבורג ועוברים דרך האתרים המרכזיים של ברלין. הסיורים הם חינמיים ויוצאים פעמיים ביום, בשעות 11:00 ו-13:00.
מלבד ההסטוריה העשירה, יש דבר נוסף, שקופץ לראש כאשר חושבים על ברלין – קניות. ואכן, ברלין, שנחשבת לאחת הערים הזולות ביותר באירופה היא גן עדן לחובבי השופינג. יש בה אזורי קניות גדולים, כמו רחוב הקו-דאם ובתי כלבו יקרים כמו ה--KA-DE-WE. בכל הנוגע לבית הכלבו הזה, קרוב לוודאי שלא תקנו בו דבר מפאת המחירים הגבוהים, אבל בכל מקרה, כדאי לעלות אל קומת האוכל שנמצאת בקומה השביעית של הבניין , שם יש שפע של אפשרויות קולינאריות במחירים סבירים בהחלט.

מלבד הרשתות הגדולות והמוכרות הפזורות במקומות שונים בעיר, ברלין משופעת בשווקי פשפשים, שפועלים בחלקיה השונים בעיקר בסופי השבוע. זה המקום למצוא בו מציאות אמיתיות, משקפי שמש משנות השמונים, בגדים יד שנייה מהמאה שעברה ומה לא. השוק הידוע ביותר והוותיק ביותר בעיר הוא שוק הפשפשים שברחוב ה-17 ביוני  (17. Juni) אבל שווקים רבים אחרים פועלים בשכונות השונות של ברלין ומציעים חווית קניות מהנה מאוד.

בעיר גדולה כמו ברלין, השימוש בתחבורה הציבורית הוא ממש מאסט. למי שמגיע לעיר למספר ימים, כדאי לקנות את הכרטיס המשולב שמאפשר נסיעה חופשית בכל אחד מאמצעי התחבורה של ברלין. כמו כן, כדאי מאוד להתוודע לקווי האוטובוס 100 ו-200 שעוברים דרך מרבית האטרקציות המרכזיות של ברלין ואפשרים סיור תיירותי לכל דבר במחיר נסיעה רגילה.