יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

לה דולצ'ה ויטה - חופשה חלומית ברומא


אני חושבת על המילה "רומא" ויכולה לדמיין זאת בעיני רוחי: אווירה רומנטית וקסומה, אנשים מקומיים חביבים, שופינג עם סטייל, וכמובן, פסטה, פיצה, לזניה, קרפצ'יו, רביולי והרשימה עוד ארוכה. אין ספק כי מדובר בטיול המשלב ביקור באתרים מעניינים, לצד מטבח קולינרי משובח וקניות שוות במיוחד. בעת תכנון הטיול, בחרתי את נקודות העניין המרכזיות לפי מפת רומא. מבחינת האטרקציות השונות, ידעתי שאני חייבת לבקר במדינת הוותיקן (Vatican), המדינה הקטנה ביותר בעולם, אך בעלת חשיבות רבה. אטרקציה נוספת ומרתקת הוא הקולוסיאום Colosseo))  - אמפיתיאטרון ענק שנבנה ברומא העתיקה, לשם צפייה במופעים שונים, כגון קרבות גלדיאטורים, ציד בעלי חיים ועוד. אתר אינטרנט: http://it.wikipedia.org/wiki/Colosseo.

הקולוסיאום. צילום: איתמר ברק
התכוננו. ברומא הולכים הרבה ברגל ולכן מומלץ לבחור מקום לינה שקרוב יחסית לאתרים המרכזיים. בנוסף, כדאי להצטייד בנעליים מתאימות ונוחות. קיימים אינספור מלונות ברומא ועל פי המלצות מחברים, בחרתי במלון קינג (Hotel King Roma), המדורג כמלון שלושה כוכבים. היתרון המרכזי שלו הוא מיקומו. המלון נמצא ממש בלב העיר, קרוב למדרגות הספרדיות. בנוסף, המחיר לא יקר כל כך והחדרים מרווחים. אתר אינטרנט: http://www.hotelkingroma.com/.

המדרגות הספרדיות הן מקום חשוב ברומא ונחשבות לאטרקציה תיירותית פופולארית מאוד. אתם מוזמנים לספור כמה מדרגות קיימות, אני פרשתי בשיא. כדאי להגיע בשעות הערב, כאשר פנסי העיר מאירים את המדרגות. כמו כן כאשר מזרקת הסירה, שבתחתית המדרגות, שוקקת חיים והמוני אנשים יושבים על המדרגות ונהנים מהאווירה הנפלאה. אטרקציה שאסור לכם לפספס היא מזרקת טרווי (Fontana di Trevi), שעוצבה על ידי מספר אמנים מבית הספר של ברניני. מדובר במזרקה הגדולה ביותר, מתקופת הבארוק. כאשר תגיעו למזרקה תראו את המבקרים הרבים במזרקה הפופולארית, זורקים מטבע למים. מדוע? האמונה אומרת כי מי ששותה ממימי המזרקה או זורק לתוכה מטבע, ישוב ויחזור לרומא. זרקתי מטבע, הבעתי משאלה ובהחלט מקווה לשוב לרומא!

מזרקת טרווי. צילום: איתמר ברק
מלבד האתרים והאטרקציות המרתקות ברומא, חלק בלתי נפרד מהחופשה הוא הפן הגסטרונומי ואיך לא, הקניות. המטבח האיטלקי מציע לתיירים אוכל טעים במיוחד. כנסו למסעדות המקומיות והאותנטיות, הרחק מהאזורים המתויירים ותזכו ליהנות מחוויה קולינרית שאין כמותה. מעבר לכך, איטליה ידועה כמעצמת האופנה העולמית וברומא מחכים לכם אפשרויות שופינג רבות ומגוונות. קניות ברומא מתחלקות לקניות ברשתות הגדולות ובקניונים, לבין קניות ברחובות ובאזורים מסוימים. הרחוב האהוב עליי הוא ויה דל קורסו (Via Del Curso). מדובר ברחוב המתחיל מ-Piazza del Popolo ונמשך עד ל-Piazza Venezia. לדעתי, כדאי לשוטט בו ותיירים ומקומיים נוהגים לפקוד אותו.

רחוב ויה קונדוטי (Via dei Condotti) הוא בין הרחובות העשירים בכל איטליה. זהו ביתם של מעצבי העל הנחשבים: פראדה, ארמני, רסאצ'ה, גוצ'י, דולצ'ה וגבאנה, לואי ויטון ועוד. תתכוננו להסתנוור. המחירים בשמיים, אבל נחמד להסתובב ברחוב ולספוג את האווירה היוקרתית והאופנתית. אתר אינטרנט: http://www.welcometorome.net/en/places-in-rome/see/venues-squares-walks/via-dei-condotti.

נהוג לומר, "ברומא התנהג כרומאי". בעת חופשה ברומא, אתם בהחלט תיכנסו לאווירה הרומאית המיוחדת, שיש לבירת איטליה להציע לכם. האנשים הלבושים בסטייל יכניסו אתכם לאווירת השופינג, האורות ברחובות, בשעות הערב, יכניסו אתכם לאווירה הרומנטית, האתרים המעניינים יכניסו אתכם לאווירה תרבותית מרתקת, והאוכל... האוכל ברומא יעורר לכם את כל החושים וישאיר לכם טעם של עוד!

יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

פראג - יעד נפלא לחופשה עירונית


פראג, בירת צ'כיה מוכרת לנו בעיקר כעיר רומנטית ויפה, אך לא רבים יודעים כי יש לה מה להציע הרבה מעבר לכך. פרט למבנים היסטוריים רבים עם סגנונות ארכיטקטוניים שונים, היכלים וארמונות, מאפשרת לנו פראג לטייל בין נקודות זמן שונות, באמצעות השילוב של הישן והחדש. בעת בקור בעיר, תתרשמו בוודאי מיופי מבניה, אך במקביל יאפשרו לכם המבנים החדשים להכיר סגנונות בניה מודרנית מרשימים ביותר. מי שמגיע לפראג לא יכול להתעלם מהמסורת והתרבות של האוכלוסיה המקומית, שמתבטאת בהכנסת אורחים ואדיבות. שבעות הלילה נשפכות במקומות הבילוי בעיר כמויות בירה אדירות והמקומיים מתגלים כבעלי קיבולת בירה אדירה. אל תנסו להתחרות בהם. בעיר גם מספר מרכזי קניות ושפע של מותגים ורשתות לחובבי הקניות.

פסל ישו על גשר קארל. צילום: רמי גבאי
פראג היא עיר אירופאית יפה, הבנויה משני צדדי נהר הוולטאבה, לאורכה מבנים קולוניאלים עתיקים והיא מבוצרת בחומות עתיקות ומרשימות. יש בה שפע של שרידים מתקופת המלכים, ששלטה בעיר במשך שנים רבות וגם היסטוריה יהודית ענפה, זכר לקהילה היהודית שחיה בה לפני מלחמת העולם הראשונה.

פראג היא עיר תיירות פופולארית ונעימה לאורחיה. יש שפע של אטרקציות בפראג בדגש על הערך האדריכלי וסוגי הבניה השונים בה,  דוגמאות לכך ניתן לראות בעיר העתיקה, בה נמצא גשר קארל המפורסם, כיכר העיר העתיקה והשעון האסטרונומי, וגם, קיר הגראפיטי של ג`ון לנון ששימש את מתנגדי הקומוניזם בפראג. בעיר העתיקה נמצאת גם כנסיית סנט ניקולאס והרובע היהודי, עם מספר מבנים בעלי סממנים יהודיים מובהקים. רובע המצודה (Hradcany) חושף בפני מבקריו את קתדרלת ויטוס הקדוש,  כיכר הרדצ`אני, ארמון שוורצנברג ושטרנברג ורובע הארכיבישוף. דרך אגב, מצודה זו רשומה בספר שיאי גינס כמצודה העתיקה הגדולה ביותר עולם.

גם העיר החדשה בפראג אינה ענייה באתרים שכדאי לבקר בהם. כיכר וצלאב עם פסל הברונזה של וצלאב הקדוש והמבנה המרשים של המוזיאון הלאומי הניצבים בתחילת הכיכר, הם שניים מסמליה המוכרים של העיר החדשה. בית העירייה המפואר הוא מבנה ארט נובו מרשים, בצמוד לו ניצב מגדל האבקה, ששימש בעבר כאחד משערי הכניסה לעיר העתיקה. בצמוד נמצא התיאטרון הלאומי, שנחשב למוסד התרבות החשוב במדינה.
ניתן לצעוד באיזורים המרכזיים ברגל, אך מומלץ להיעזר בתשתית התחבורה הציבורית, אשר מורכבת מרכבת תחתית, חשמלית ואוטובוסים. מפת פראג בוודאי תעזור לכם להתמצא בעיר המקסימה הזו כהלכה.
פראג היא עיר המציעה גם שפע של אירועים תרבותיים, יש בה תיאטראות רבים, בתי-אופרה, אולמות קונצרטים, גלריות ושפע של אפשרויות לחיי לילה. חיי הלילה של פראג מציעים מגוון רחב של בילויים, ביניהם מועדוני לילה, ברים ופאבים. פראג היא מעצמת בירה ולכן, הבירה זורמת פה בשפע ובמחירים זולים בכל מקום. בפראג יש גם מספר בתי קזינו שמספקים את צורכיהם של מהמרים קלים או כבדים או סתם סקרנים. העיר תוססת בכל שעות היום וגם בשעות החשיכה, אז מתעוררים הבליינים של העיר. חשוב לציין את גם האוכל הטוב של פראג, שמאפשר טעימות ממטבח מקומי, מטבחים עכשוויים שונים, מטבח צרפתי, מטבח איטלקי ואפילו מסעדות כשרות בהן תוכלו להשקיט את הרעב.

פראג היא גם עיר של שופינג, היא מתהדרת במרכזי קניות מפוארים וחנויות אופנה מגוונות. אחד הרחובות המרכזיים לאלו מביניכם המעוניינים לערוך קניות בפראג היא שדרת פז'ישסקה, המציעה חנויות יוקרתיות, מותגים ורשתות, לצד שדרת חנויות קטנות. יש בפראג מספר מרכזי קניות גדולים בהם תוכלו לערוך קניות, לחפש סיילים ולאכול באחת מהמסעדות. בפראג יש גם שווקים מגוונים, השוק הסיני, שוק מזכרות ושווקים פתוחים. אז כשאתם שם, אל תשכחו ליהנות מכל רגע.

יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

סקי באירופה - חופשה לנשמה


אין כמו חופשת סקי אקסטרימית, עם נוף מושלג, מסלולים נהדרים ואפרה סקי תוסס. אני לא אשכח את חופשת הסקי הראשונה שלי. לאחוז במקלות הסקי, לעמוד על המגלשיים, עם ביגוד מתאים ומחמם כמו: כובע, כפפות ומעיל פוך. אין ספק, הרגשה מלאה באדרנלין. וזה עוד לפני שהתחלתי בכלל לגלוש...

חופשת סקי בצרפת
באירופה קיימים כמה מאתרי הסקי הטובים בעולם, כמו אתר הסקי סנט אנטון (St Anton) באוסטריה, אתר הסקי שאמוני  (Chamonix) בצרפת או אתר הסקי ורבייר (Verbier) בשוויץ. החופשה הראשונה שלי הייתה בת שבוע, באתר לה דו אלפ (Les Deux Alpes), אתר נפלא לחופשת סקי בצרפת. הייתי חלק מקבוצה עם גולשי סקי ברמות שונות. אתר לה דוז אלפ הוא אחד מאתרי הסקי הוותיקים ביותר בצרפת ומסלולי הגלישה בו נמתחים לאורך של כ-220 קילומטרים. למתחילים מומלץ לגלוש במסלולים הירוקים, מאחר שזהו מסלול רחב, מתון וידידותי מאוד. בכדי לבחור את אתר הסקי, קראתי מידע עליו, האפשרויות המוצעות בו, האפרה סקי, בתי המלון וכמובן המחירים. באתר לה דו אלפ קיימים שני מתחמים, כאשר ישנו מתחם מרכזי בגובה 1,650 מטר ומתחם משני, בגובה של 1,850 מטר. בערב ביליתי בעיקר בפאבים לאחר יום גדוש ועמוס. המועדונים מתמלאים בשעות מאוחרות יחסית, לקראת 1:00 בלילה. הלכתי לבלות בפאב "B4" עד שהעייפות הכניעה אותי. בנוסף, אני ממליצה על מסעדתLa Bergerie -Kanata. זוהי מסעדת הרים עם תפריט מגוון, כמו קרפים, קינוחים וכדומה. אתר אינטרנט: http://bergeriekanata.over-blog.com/.

צילום: איתמר ברק
חופשת סקי באוסטריה
בחופשת הסקי השנייה שלי הייתי באתר זולדן (Solden) באוסטריה. אתר זולדן ידוע כבעל אפרה סקי וחיי לילה תוססים במיוחד ואפשר לגלוש בו לאורך כל השנה. רציתי חופשת סקי באוסטריה בכדי לטעום מהאווירה המקומית והאותנטית ובגלל אתרי הסקי האיכותיים שאוסטריה בורכה בהם. זולדן נמצאת כ-280 ק"מ מדרום למינכן ו-85 ק"מ דרום מזרחית לאינסברוק. באתר קיימים כ-150 ק"מ של מסלולים והוא מחולק לשלושה אזורי סקי עיקריים: גונדולת Giggijoch שבקצה הצפוני, שמובילה לאזור הסקי המרכזי. אזור זה מאפשר מעבר לאזור הקרחון, בו קיימים מסלולים כחולים, רחבים ונפלאים. אזור נוסף הוא גונדולת Gaislachkogl שבקצה הדרומי, שמעלה לאזור השלישי. באמצע ההר קיימת נקודת חיבור בין שלושת האזורים ובסיום מסלול 6 כחול או 5 אדום יש רכבל - מספר 13, המוביל ל-Giggijoch. לנתי במלון Earhart, המציע ארוחות נחמדות וסבירות וחדרים טובים. המיקום היה נהדר, רק כמה דקות הליכה למעליות. אתר אינטרנט: http://www.booking.com/hotel/at/erhart.en.html.

צילום: איתמר ברק
 חופשת סקי באיטליה
גולשים רבים בוחרים בחופשת סקי באיטליה. זאת מאחר שבאיטליה קיימים אתרי סקי יפהפיים, יוקרתיים ורומנטיים. באתרים השונים ניתן ליהנות מכל רמות הגלישה האפשריות. בצפון איטליה נמצאים אתרי סקי בהרי הדולומיטים ובהרי האלפים האיטלקיים. אתר הסקי ואל גרדנה (Val Gardena) מפורסם וידוע בעיקר בזכות תחרויות הגביע העולמי בסקי, המתקיימות בו. אתר הסקי קורטינה ד'אמפנצו (Cortina d'Ampezzo) נחשב כבעל הסטייל הרב ביותר בהרי הדולומיטים. האתר נמצא במרחק של כשעתיים מוונציה. היתרון המרכזי באתר הם שלל הפעילויות הנוספות, האטרקציות, האירועים והפסטיבלים שניתן להתנסות בהן, מלבד סקי. באתר זה כדאי לשהות במלון Hotel Montana המדורג עם שלושה כוכבים, נמצא ממש במרכז העיירה ומדורג על ידי מישלן. כמו כן, אתר הסקי צ'רוויניה (Cervinia), אשר ממוקם בקצה עמק אאוסטה, נחשב לאתר הסקי עם משטחי השלג הטובים ביותר במדינה. בנוסף, תוכלו ליהנות ממסלולי גלישה רחבים ופתוחים ומומלץ בעיקר לגולשים מתחילים וגולשי סנובורד.

חופשת סקי בשוויץ
ככל הנראה, בשוויץ, נמצאים אתרי הסקי היפים באירופה. סקי בשוויץ היא חוויה מיוחדת, בזכות הנופים האלפינים הנפלאים והקרחונים שפעילים במשך כל השנה. אני לא אשכח לעולם את הנופים המושלגים והכפרים הציוריים והפסטורליים. הכל נראה כמו גלויה יפהפייה. אתר הסקי זרמאט (Zermatt) נחשב לאחד מעשרת אתרי הסקי הטובים בעולם. אמנם החופשה לא הייתה זולה במיוחד והיה קר מאוד, אבל האנשים המקומיים והקסם בעיירה חיממו את ליבי. באתר זה קיימים שלושה אזורי סקי עם מסלולים ומדרונות ארוכים, לכל סוגי הגולשים, באורך של למעלה מ-180 קילומטרים. ברחוב הראשי של זרמאט נמצאת מסעדה איטלקית מומלצת הנקראת Grampi's. המסעדה מציעה פסטות ופיצות תוצרת בית, צלעות ועוד. אתר אינטרנט: www.grampis.ch. בחופשת הסקי בשוויץ הכל היה מתוקתק, החל מהרכבלים, האירוח ועוד. השוויצרים ללא ספק מתמחים ומקפידים על הפרטים הקטנים ועל דיוק בזמנים...

לסיכום, אמנם אין כמו טיול בלונדון או ברצלונה ואפילו חופשה רגועה במקסיקו, אבל חופשת סקי היא חופשה מסוג אחר. לגלוש על שלג איכותי, למרגלות ההרים הלבנים והנופים הקסומים, היא תחושה שלא ניתן להסבירה במילים. קיימים אתרי סקי רבים המציעים מסלולים ברמות שונות, אך לדעתי כדאי לבחור באתר עם אווירה אותנטית, לא המוני מדי, עם שירותים נלווים טובים ועם אפרה סקי מעניין. חובבי הסקי והסנובורד מחכים כל שנה לעונת החורף ויש להם סיבה מצוינת. אין ספק שגם אני מחכה.