יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

הו אמסטרדם!

הו אמסטרדם, העיר ההולנדית היפה, שרחובותיה פרושים לאורך נהר שזורם במרכזה, היא עיר ידידותית לכל סוגי התיירים. היא לא רק בירת הולנד, אמסטרדם גם אחת מהערים המתויירות באירופה. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם עליה: בראשיתה היתה אמסטרדם כפר דייגים, הצייר רמברנט היה פעיל בעיר במאה ה-17 ומאז הפך לגאוות העיר, בשנות ה-60 היתה אמסטרדם מלאה בהיפים צעירים (אז הם עוד היו בתחילת דרכם) כיוון שכבר אז היתה המריחואנה חוקית בתחומיה. הנה כמה דברים שבאמת צריכים לעניין אתכם: אמסטרדם היא עיר המשלבת היסטוריה עשירה לצד חיי לילה סוערים והרבה פתיחות בכל מה שנוגע לדברים שאינם חוקיים בארץ, באמסטרדם הכל ממוסד ומכך גם מסודר. התיירים שמגיעים אליה הם מצד אחד בליינים וצעירים שעטים על העיר, זוגות בכל הגילאים ומצד שני משפחות, שכן יש לה הרבה מה להציע גם לקטנטנים ואפוטרופסיהם. מומלץ שתשכרו כאן אופניים, טיולי אופניים הופכים למצרך נפוץ באמסטרדם וזו בהחלט חוויה. בייחוד להצטלם על זה ולספר על "איך רכבתי באופניים באמסטרדם".

טוליפים בהולנד. צילום: יונית אבני
אמסטרדם היא עיר קטנה יחסית ובכך מאפשרת סיורים רגליים או באמצעות מערכת המטרו המפותחת. בכל אופן, בוודאי תמצאו את עצמכם שטים גם בסירה לאורך הנהר החוצה אותה. מאוד קל להתמצא בה ובוודאי כעבור יומיים תהיו בקיאים במקומות שאליהם אתם אוהבים ללכת. אחת האטרקציות (אם ניתן לכנות זאת כך) המוכרות ביותר באמסטרדם הם הקופי שופס, בהם ניתן להתארח ולשתות קפה. אוקי, לא רק קפה, יש כאן גם בירות מצויינות ועוד כמה דברים נלווים שמי שמעוניין לחקור את הקופי שופס יודע... הסקרנים ילכו בוודאי גם לרובע החלונות האדומים, שהוא אחד הרובעים המסמלים את העיר וחבל, זנות היא לא העיקר כאן. אבל, הרי לא תרשו שישמעו שלא הייתם ברובע החלונות האדומים, אז עשו שם סיבוב, אולי מישהי תקרוץ לכם מבעד חלון ראווה שקוף.
יש שפע של אטרקציות באמסטרדם והיא גם משופעת במוזיאונים ומי שמגיע אליה, מרבה בביקור בהם, כולל המוזיאון בהא הידיעה: בית אנה פרנק, כי מי שלא היה בבית אנה פרנק כאילו לא היה באמסטרדם בית אנה פרנק נמצא באיזור כיכר דאם(de Dam)  לידו נמצא גם מוזיאון השעווה, מאדאם טוסו. באיזור זה נמצאת גם כנסיית ווסטרקרק (Westerkerk) היפה שעברה שיפוץ רציני. מוזיאון ואן גוך, הרייקמוזיאום (Rijksmuseum),  סטיידליקמוזיאום (Stedelijk Museum), מבשלת היינקן, מוזיאון הסקס, מוזיאון המדע, שוק הפרחים הצף, הינם רק חלק מן המקומות שתוכלו לבקר בהם וכמובן שלא נשכח את פארק השעשועים אפטלינג, שנמצא בקרבת העיר.
כמובן שלא תוותרו על קצת שופינג בשביל הנפש, אמסטרדם יקרה, אבל תמיד אפשר למצוא מציאות ודברים מיוחדים שאין באף מקום ואפילו להגיע במיוחד לתקופת הסיילים. אזור הקניות המפורסם של אמסטרדם נקרא תשעת הרחובות ויש לאורכו שפע של חנויות קטנות ובוטיקים מיוחדים והנה מפה שתעזור לכם להתמצא שם. לעוד קניות כדאי להגיע לרחוב Kalverstraat המקביל לרחוב דאם ולרחוב רוקין (Rokin)  כמו כן אפשר להגיע לקניון מאגנה פלאזה שנמצא מאחורי הארמון וכמובן לעבור על החנויות לאורך הטיילת לכיוון הליידספליין. 
מזג האוויר המתאים ביותר להגיע אליה הוא בחודשים יולי אוגוסט, בהם תזכו לראות קצת שמש, בשאר, עדיין תמיד תוכלו לתפוס גשם ומנות הגונות של עננים. ניתן להקדיש את היום הראשון שלכם בעיר לאיזור הליידספליין. זהו שער הכניסה לרובע אמסטרדם-סנטרום (Amsterdam-Centrum) וכאן תוכלו לנתחיל לשוטט ברחבי העיר, כאן נמצאים גם שפע של קופי שופס, מסעדות וחנויות. כמובן שתוכלו תמיד ללכת להרגע באחד מהפארקים היפים והירוקים של העיר: וונדלפארק או הגן הבוטאי, שהוא אחד הגנים הבוטנים העתיקים בעולם.

לינה באמסטרדם היא עניין יקר ותמיד היא עמוסה בתיירים, יש מגוון רחב של מלונות באמסטרדם בהם תוכלו ללון, אך לא תמיד במחירים זולים. אם אתם מעוניינים להתרחק מהמלונות העמוסים תוכלו ללון בדירות באמסטרדם, שיציעו לכם אירוח במחירים סבירים ואפשרות לחסוך כסף על מסעדות וכדומה. ואם כבר מדברים על מסעדות, תוכלו לאכול כאן הכל ובעיקר צ'יפס, יש כאן אינסוף מסעדות רחוב וג'אנק פוד, אמסטרדם מכהנת גם כבירת הגסטרונומיה של הולנד, עם כמות מסעדות עצומה ביחס לגודל העיר ועם מגוון רחב ומפתה, בעיקר הודות למהגרים הרבים החיים בה.

יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

קצת על תכנון חופשה בתאילנד


תאילנד. המילה הזו מעלה אסוציאציות של חופים קסומים, קניות בלתי נגמרות, חיי לילה מדליקים ובעיקר חופש. מי שהיה בתאילנד, מצהיר שיחזור אליה ואני יכולה להבין זאת. למרות שנמצאים שבועיים באותה פיסת חוף, לא מרגישים תחושת מיצוי. רוצים עוד מהרוגע והשלווה, את ההרגשה הזו שאין דאגות ושהזמן עצר מלכת. אני זוכרת שכשהייתי בחוף בקופנגן, ישראלית אחת שאלה מישהו מה השעה, ישראלי אחר ענה לה: "מה זה משנה? בתאילנד אין שעה". וזה נכון. לא באמת משנה מה השעה עכשיו, נעים לפי התחושות. הגיע הזמן לשייק בננה-אוראו, הזמן לקצת קניות, הזמן לארוחת צהריים, הזמן לשנ"צ והזמן להתארגן למסיבה בערב. אריק איינשטיין כתב בשירו: "לקחת פסק זמן ולא לחשוב, לשבת מול הים ולא לדאוג...", בחופשה בתאילנד השורה הזו ללא ספק מתממשת.

החוף בקוטאו. צילום: ליאור כהן
הכנות מקדימות
לפני חופשה בתאילנד, אין צורך בהרבה תכנונים. בכניסה למדינה מקבלים חותמת בדרכון, שמאשרת שהייה ל-30 יום. אם אתם מגיעים לתאילנד דרך מעבר גבול יבשתי, אז תקבלו ויזת כניסה ל-15 יום. ויזה לתאילנד ניתן להוציא מראש דרך שגרירות תאילנד בישראל, אם אתם מתכננים לשהות יותר מ-30 יום, ותקבלו ויזה ל-90 יום. בנוסף, אם אתם כבר בתאילנד ורוצים להאריך את אשרת הכניסה, גשו לרשות ההגירה בבנגקוק ותמורת 1,900 בהאט, תקבלו הארכה לשבעה ימים נוספים ואם אתם מתכננים לשהות מעבר לחודש ולקבל ויזה, גשו לשגרירות ישראל בבנגקוק ותקבלו ויזה ל-60 יום, עם אופציה להארכה לעוד 30 יום ברשות ההגירה, בעלות של 1,900 בהאט. כמובן, כל זה תקף במידה ולא תצאו מתחומי המדינה במהלך התקופה.

מומלץ לקרוא חומר רקע על המקומות בהם אתם מתכננים להיות, על המקומות המומלצים ללינה ואפילו על מסעדות שאסור לפספס. אפשר להיעזר בחברים של פורום תאילנד, שחבריו ישמחו לעזור ולייעץ מניסיונם הרב. חלקם גרים בתאילנד ויכולים לדווח מהשטח. כמובן, שאין כמו לשמוע סיפורים וחוויות מחברים שכבר היו בתאילנד ויכולים לספר על המסלול שלהם, על הדברים הנכונים שעשו וגם על הטעויות...

מסלול הטיול בתאילנד
לאחר טיסה בת 11-12 שעות, תגיעו לשדה התעופה בבנגקוק. תתכוננו, הוא ענקי. כדאי לחלוק מונית עם עוד ישראלים, שוודאי תפגשו כבר במטוס. איכשהו עבור רוב הישראלים, הקאווסן, היא הנקודה הראשונה בתאילנד. כנראה בגלל שבאזור זה נמצא בית חב"ד, הקשר הישראלי והמרכז למטייל. בבנגקוק שהינו שלושה ימים, עד הטיסה לדרום תאילנד, לאיים. במהלך הימים הללו עשינו מלא קניות ובילינו יום שלם ב-MBK, הקניון הענק בבנגקוק.

תאילנד ממעוף הציפור. צילום: ליאור כהן
טסנו לפוקט ומשם לקחנו מעבורת לקופיפי - אי מדהים ובתולי. קטן, אבל מושלם. בקופיפי תוכלו ליהנות מצלילות, בטן-גב, שייקים נהדרים, מסג'ים, פאבים ומסיבות חוף. חלק מהאנשים שמגיעים לקופיפי מבלים בה מעט ולא אוהבים אותה במיוחד, ייתכן כי היא שקטה יותר מקופנגן וחיי הלילה שלה לא מטורפים ועד שעות הבוקר. לדעתי, זוהי בדיוק הסיבה לאהוב אותה. רעש ובלאגן יהיה לכם מספיק בקוסמוי ובקופנגן. תהנו בקופיפי מהים ומהחוף היפהפה, מהרחובות הקטנים וכמובן קחו שייט למאיה ביי, חוף מדהים בו צולם הסרט "החוף", בכיכובו של לאונרדו דה קפריו. בנוסף, בקופיפי שלל אפשרויות לינה, החל מגסטהאוסים ועד למלונות מהממים וחלומיים. למעשה, מלונות בתאילנד יש בשפע, ורובם מפנקים ומרשימים. כך למשל, מלון קמפינסקי בבנגקוק, הוא מלון יוקרתי בו כל החדרים פונים לבריכה ולגינה המרכזית ולחלק מהחדרים יש גישה ישירה מהחדר לבריכה. קיימים חדרים הכוללים שתי קומות: אחת עם חדר אמבטיה גדול, סלון מרווח ומרפסת, וקומה נוספת עם מיטה ענקית וחדר אמבטיה נוסף. כמו כן, ה-Cocohut Village בקופנגן הוא אחד המלונות המוכרים והמבוקשים באי, ולא בכדי. החדרים ממוקמים ממש על קו החוף, כך שהנוף מדהים. החדרים גדולים ומרווחים ואין ספק כי הם אינטימיים, רומנטיים ולכן גם פופולאריים מאוד. המלון ממוקם במרחק מספר דקות הליכה ממרכז העניינים באי ולכן הוא שקט ורגוע. מדובר מקום יפהפה ומומלץ מאוד.

אנחנו שהינו חמישה ימים קסומים בקופיפי ונהנינו בכל רגע. מקופיפי לקחנו מעבורת לקוסמוי. אי גדול יחסית, המציע מסיבות, בטן-גב (כמובן) ומסעדות רבות. באזור חוף צ'אוונג (Chaweng) מתרכזים רוב התיירים ולא תוכלו שלא לשים לב לאווירה המערבית במקום, החל מסניפים של מק'דונלדס, פיצה האט, גלידת האגן דאז ועוד. בחוף יש מיטות שיזוף עם שמשיות, מוכרים שעוברים בין המשתזפים ומציעים את סחורתם ובעיקר הרבה אנשים. הגעגועים לחופים של קופיפי, האינטימיים והשקטים, עולים וצפים. בקוסמוי בילינו ארבעה ימים והמשכנו לקופנגן. מבחינת תאריכים חישבנו זאת כך, שנזכה לבלות גם במסיבת ההאף מון (Half Moon) וגם במסיבת הפול מון. סך הכל שהייה בת שבועיים באי. כן, בהתחלה זה נראה המון זמן לבלות על אי אחד, אבל איכשהו אפילו זה לא מספיק ורוצים עוד. למה? כי קופנגן הופכת להיות בית. בין אם אתם בוחרים ללון בסנסט ביץ' או בסנרייז ביץ', משהו בקופנגן מרגיע ומסעיר בו זמנית. ביום רגוע יחסית, מבלים בים או בטיול, אוכלים באחת המסעדות הטעימות באי ומנמנמים עד הערב. מדי ערב מתקיימת מסיבת חוף סוערת במועדון הקקטוס (Cactus). המוני תיירים רוקדים עד השעות הקטנות של הלילה, עם באקטים ביד וחיוך ענק על פניהם. מה עוד צריך??


קופנגן. צילום: ליאור כהן
מסקנות מהחופשה בתאילנד
אל תקנו באיים. אותם פריטים נמצאים בבנגקוק בחצי מחיר.
לקניון ה-MBK תגיעו עם תיק גב ריק. בשלב מסוים יכאבו לכם הידיים מרוב סחיבת שקיות והרבה יותר קל לשאת הכל על הגב.
אל תתמקחו על כל דבר, עד שתוציאו למוכר את המיץ. הם כבר מזהים את הישראלים מרחוק והנחמדות והסבלנות שלהם הולכת ופוחתת, ובצדק.
אל תפסידו את ההאף מון. אני נהנתי במסיבה הזו הרבה יותר מהפול מון, אבל על טעם ועל ריח...


המסקנה העיקרית:
 הרשו לעצמכם להתפנק, אבל באמת. תפתחו כל יום עם שייק פירות מרענן, תעשו הרבה מסג'ים, קניות, תהנו מהשמש המחממת והנופים המדהימים, בלו במסיבות ותצברו המון חוויות. לפעמים לא צריך יותר מזה...

יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

איפה ישנים בניו יורק?


העיר ניו יורק היא אחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב התייר הישראלי, המטרופולין הגדול נותן תחושה מענגת של טיול בעיר גדולה ויש בה מונומנטים נהדרים כמו פסל החירות והסנטרל פארק  ומוזיאונים ידועי שם כמו המטרופוליטן  והמומה.

הטיימס סקוור. צילום: איתמר ברק
המחייה בניו יורק יחסית זולה, היא נחשבת לגן עדן לקניות וגם האוכל והשתייה בה די זולים. החלק הארי בהוצאה של טיול בניו יורק הוא מחיר כרטיס הטיסה ועניין הלינה. יש את ברי המזל שלהם יש משפחה או חברים אי שם על מפת ניו יורק, שחוסכים להם מאות דולרים ומקלים מאוד על ההחלטה לנסוע לניו יורק,  אבל עבור רובנו, לא זה המקרה ונצטרך לשלם דולרים רבים עבור לינה באחד מכל בתי המלון בניו יורק או באחת משפע דירות להשכרה בניו יורקעבור מלונות הנמצאים במיקום מרכזי בניו יורק תיאלצו לשלם הרבה מאוד כסף, גם אם מדובר במלונות של שניים ושלושה כוכבים. מיקום מרכזי הוא, למשל, אזור הטיימס סקוור (Times Square)  במרכז מנהטן. לינה במרכז ניו יורק תעלה אולי הרבה כסף, אבל תבטיח מיקום מצויין, קרוב לאטרקציות מרכזיות של ניו יורק ובמרחק הליכה מהן. מי שיבחר באזורים מרוחקים יותר, למשל אזור הסוהו Soho) ) בעיר או איטליה הקטנה Little Italy)), יוכל למצוא מקומות זולים מעט יותר, אך ייאלץ להשתמש יותר בשירותי התחבורה הציבורית.

בניין במנהטן. צילום: איתמר ברק
ישנם כמה מלונות שהם פופולאריים במיוחד בקרב ישראלים, בראשם ניצב מלון אדיסון (Edison). אמנם זהו מלון פשוט, שמציע אירוח סטנדרטי ובסיסי, אך המיקום המנצח שלו, מול הטיימס סקוור, הוא שהופך אותו לכה פופולארי, גם בקרב משפחות. המיקום הנוח מאפשר לאורחיו לחזור אליו בקלות אחרי יום עמוס בשופינג והליכה, להניח את השקיות ולהמשיך במלאכה או להשאר למנוחה קלה לקראת היציאה הלילית. בנוסף לכך, גם המחירים שלו נחשבים הוגנים, ובעיר בה מחירי הלינה במלונות מרקיעי שחקים, מדובר במציאה.

מי שהפרוטה מצוייה בכיסו ומחפש מלון מפנק ויקר, יוכל למצוא כזה בלי שום בעייה. שם אחד שעולה בשליפה מהירה הוא מלון ארבע העונות (Four Seasons Hotel), שנמצא על ה-57 East 57th Street, זהו מלון חמישה כוכבים עם חדרים מרווחים ומפוארים, ספא מפנק ומחירים שמתחילים מ-450 דולר ללילה. זהו, כמובן, רק מלון אחד מיני רבים וטובים, שיאפשרו לכם לבזבז את השטרות הירוקים כהרף עין וליהנות מאירוח מלכותי.
דרך טובה לחסוך כסף בהזמנת מלונות בניו יורק היא שימוש באתרי אינטרנט דוגמת Priceline, בעזרתם אפשר להזמין מלונות יוקרתיים בניו יורק במחירים מצחיקים. הרעיון הוא להציע מחיר מקסימלי אותו תהיו מוכנים לשלם עבור המלון בניו יורק, לציין אזור מגורים רצוי, רמת מלון רצוייה ובכמה אנשים מדובר ורק לאחר ההזמנה מגלים באיזה מלון "זכיתם". אתר נוסף ומצויין למציאת מלונות בניו יורק במחירים טובים הוא booking.com. אתר זה יאפשר לכם להגדיר את טווח המחירים הרצוי לכם ואת אזור המגורים אותו אתם מחפשים ויציע לכם הצעות לינה במחירים, שיהיו פעמים רבות זולים מהמחירים הרשמיים המופיעים באתר המלון.

מכיוון שידוע שרמתם של מלונות זולים בניו יורק איננה טובה במיוחד ובמקרים רבים פירוש הדבר הוא התקלות לא נעימה עם פרעושים בחדרים, קיימת האפשרות להשכרת דירות בניו יורק. רבות מהדירות המוצעות להשכרה בניו יורק שייכות לישראלים, דבר שעשוי להקל על תהליך ההזמנה ולתת תחושה של בטחון עבור המזמינים מהארץ. בנוסף לכך, המחירים עשויים להיות זולים באופן משמעותי ממחירי בתי המלון הגבוהים ולבסוף, מגורים בדירה ניו יורקית יכולים לתת תחושה של בית והרגשה של חיים ניו-יורקיים אמיתיים. את האוכל תקנו בסופר השכונתי ותבשלו במטבח הביתי ובחדר המדרגות תוכלו להתקל בשכנים מקומיים שיוכלו אולי לתת לכם טיפים לגבי השכונה ומקומות הבילוי המומלצים באזור. רבות מהדירות המוצעות להשכרה בניו יורק ממוקמות באזורים תוססים וצעירים, שבהם פאבים, מסעדות, גלריות וחיי עיר אמיתיים. כמובן, שבהשכרת דירות, בניגוד לבית מלון, לא תזכו לנקיון יום יומי של החדרים ובמקרים מסויימים תיאלצו לדאוג לסבון ולנייר טואלט באופן עצמאי. 

יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

ניו יורק - איזו עיר נפלאה!


ניו יורק סיטי, איזו עיר נפלאה, כמה סרטים צולמו בה וכמה שירים נכתבו עליה ועדיין היא גורמת לי לדפיקות לב, בכל פעם שאני רואה את רחובותיה. ניו יורק היא עיר מלאת חיים ומלאת צבע וכשאני גיליתי אותה, חילקתי אותה לשני עולמות שונים: עולם עליון, שמתקיים על פני השטח, בו יש רחובות ושדרות, גורדי שחקים עצומים ועשרות אנשים, שווקים, חנויות ופארקים ולעומתו, עולם תחתון, שמתרחש כולו מתחת לאדמה, במנהרות התת קרקעיות של הסאבווי, בהן נוסעות רכבות תחתיות עם עשרות אנשים לכל איזור בניו יורק, עם מגוון אנשים, הופעות של להקות ויחידים, אוכל תחתי וכל כך הרבה פרצופים, מלוכסנים ובהירים, כהים וצעירים, יפים ופשוטים. כן יש בעיר הזו הכל וניתן לחרוש אותה מקצה עד קצה, כשכל אחד שונה לחלוטין מהשני.

שוטרי ניו יורק. צילום: איתמר ברק
העיר ניו יורק מורכבת מחמישה רובעים: ברונקס (Bronx), ברוקלין (Brooklyn), מנהטן (Manhattan),  קווינס (Queens) וסטטן איילנד (Staten Island) ויש בה יותר תושבים מאשר בכל אוכלוסיית ישראל. יש בניו יורק מספר אתרים מפורסמים, שהם אתרי חובה בניו יורק, למי שמבקר בה. כמעט כולנו נחשפנו אליהם ממכשיר הטלויזיה או מהקולנוע, אבל אתם לא יודעים איזו הרגשה זו לטייל ברחובותיה, לחצות את הכביש בין מוניות צהובות, כשמעליכם השמיים מעוטרים בבניינים הגבוהים בעולם: האמפייר סטייט בילדינג, בניין קרייזלר ומרכז רוקפלר או אפילו פסל החירות, שניצב באי החירות. מי שמתעניין בפיננסים יכול לבקר ברחוב וול סטריט, השוכן במנהטן תחתית ובו מרכז פיננסי מהחשובים בעולם.  יש בניו יורק גם מספר איזורים מרתקים – כמו הצ'יינה טאון בדרום מנהטן, שם תוכלו להרגיש כאילו אתם בסין, ליטל איטלי, שהוא הרובע האיטלקי, ברוקלין, בה תוכלו למצוא את החנויות של יהודי העיר ועוד. מנהטן הינו הציר המרכזי, שבו מרוכזות כל האטרקציות בניו יורק וסביבו בנויים הרחובות של ניו יורק כשתי וערב.

קו הרקיע של ניו יורק. צילום: איתמר ברק
בעיר הצפופה הזו, שבה מחנים מכוניות בקומות, יש גם מספר פינות ירוקות מפורסמות, בהן תוכלו לנוח, לעשות ספורט או סתם לקרוא ספר. סנטרל פארק, הגנים הבוטניים, באטרי פארק בדרום מנהטן, אבל מי רוצה לבזבז זמן על קריאת ספר בעיר הזו? לכו לעשות קניות, לכו להצגה, לכו למוזיאון, לכו לאכול משהו... ניו יורק מציעה שפע קולינרי לכל כיס – ולא חסרות מסעדות בניו יורק: החל מדוכני הרחוב, שהמפורסמים שבהם הם דוכני הנקניקיות, דיינרים אמריקאיים וגם מסעדות גורמה נחשבות, כמו המסעדה של פטריק לוגר. בין עשרות מסעדות למזון מהיר, יש בעיר בתי קפה אופנתיים, שרק לשבת שם בין הניו יורקרים הצעירים, כבר יגרמו לכם לרצות להישאר לתמיד בעיר הזו.

מה שחשוב לדעת בקשר לניו יורק, שהיא אחת הערים היקרות לטיול. לילה במלון עולה שם לפחות 200 דולר, שלא נדבר על שהות של שבועיים ומעלה וכשתגיעו לניו יורק תרצו לבזבז, הכסף יברח לכם מבין האצבעות. אז הנה קצת המלצות על מלונות בניו יורק. בוודאי תרצו ללכת לאחת מעשרות ההצגות הנחשבות בברודווי, למופע מוסיקה או אפילו לסרט, בכדי לחוות את אולמות הקולנוע המפוארים. יש בה גם מוזיאונים נחשבים, כמו המטרופוליטן או המוזיאון לאמנות מודרנית. אולי תרצו ללכת לאחת מן הגלריות הקסומות שנמצאות בה או לבלות ערב בבר או מועדון, כי ניו יורק היא ה-מקום לשוחרי תרבות, אמנות ומוזיקה ותוכלו לקבל בה השראה מטורפת.
חוץ מלשוטט בניו יורק עם פה פעור ולנסות לבלוע כמה שיותר ממנה, זה המקום לשופינג מקורי ומרתק. לאורך כל השדרה החמישית נמצאים בתי כלבו, חנויות בוטיק, חנויות וינטאג' ורשתות גדולות מיוקרתיות מאוד ועד לעממיות יותר. כי הרי לא תוכלו בלי קניות בניו יורק. חובה לעבור במייסיס ולהצטייד באיפור ובעוד מציאות, כנ"ל לגבי אחד הסניפים של וול מארט.  אפשר גם להתאמץ ולנסוע לאאוטלט ואפשר לקנות בגלריות ובחנויות המעצבים בסוהו, בוטיקים באיסט ווילג', או להגיע לעיר התחתית של מנהטן לחנות הכלבוCentury 21 .

אוהבים את ניו יורק. צילום: איתמר ברק
אז מתי אתם טסים? מזג האוויר הנוח ביותר לביקור בתפוח הגדול הוא בעונות המעבר, באביב ובסתיו, אך למרות הקיץ החם והחורף הקפוא, עונת התיירות בניו יורק נמשכת במהלך כל השנה. אין כמו לבקר בניו יורק החורפית, להתלבש טוב ולשוטט ברחובות, לקראת חג המולד העיר הופכת נוצצת במיוחד בשלל אורות ועצי אשוח מקושטים, משטחי החלקה על הקרח, כשכולם מחכים רק לדבר אחר: עונת הסיילים המטורפת של החורף. בכלל העיר מציעה שפע של אירועים ופסטיבלים וכדאי להתעדכן לפני שבאים.