יום שני, 13 ביוני 2011

בירת הפוליטיקה בירת העולם

מאז סוף שנות התשעים עולמינו הפוליטי נשען על מדיניות חד קוטבית של ארצות הברית. נראה, כי עיר אחת שולטת פוליטית בכל בירות העולם, וושינגטון די. סי. (Washington DC). אחת הדרכים המעניינות לחוות את העיר הנפלאה הזאת היא בסיור יום אחר האתרים הפוליטיים המגוונים שבה. מהבית הלבן (White House) בשדרת פנסילבניה 1600 דרך גבעת הקפיטול.
בבית הלבן מתגורר נשיא המכהן של ארצות הברית. הסיור עובר דרך כמה חדרים ומראה תמונות שונות של נשיאי עבר.  הסיור מתחיל מהבית. על מנת לבקר בבית הלבן יש להתחיל בהתקשרות עם שגרירות ישראל בוושינגטון בבקשה לסיור. הבקשה צריכה להגיע לפחות שלושה שבועות (21 יום) לפני מועד הביקור וצריכים להיות מאורגנים בקבוצה של לפחות עשרה אנשים. הסיור מתקיים בשעות הבוקר המוקדמות ואורך כחצי שעה עד 40 דקות, אבל תמיד יש תור ארוך בכניסה אז יש להיות ארוכים, מוכנים עם הרבה סבלנות.
צילם: איציק מזרחי


משם ממשיכים לגבעת הקפיטול שנמצא כרבע שעה הליכה (דרך Pennsylvania avenue nw). אני ממליצה לשריין את כל הסיורים מראש ולאפשר הפרשים של לפחות שעה בין סיום סיור לתחילת הסיור הבא. בראש גבעת הקפיטול נמצא בית הנבחרים (The U.S House of Representatives) בו יושבים חברי הפרלמנט וחברי הסנאט. הבניין עצמו מרשים וענק מימדים. ניתן לתאם סיור מודרך בחינם, הסיור עובר דרך מרכז המבקרים והכניסה לבניין. לאחר הסיור הייתי ממשיכה לאחת הספריות המרשימות ביותר בעולם: סיפריית הקפיטול. בספרייה זו יש מאות אלפי ספרים ומסמכים מקום ארצות הברית.


גבעת הקפיטול, צילם: איציק מזרחי
 

לאחר שראינו את הזרוע המבצעת והזרוע המחוקקת, לא הייתי מפספסת את הזרוע השלישית של הממשל, הזרוע השופטת, בית המשפט העליון (Supreme Court of the United States). בשנים האחרונות בית המשפט העליון בארה"ב העביר הרבה החלטות הרות גורל ואף פיקח על החלטות בית המחוקקים ובית הנבחרים.
אם יש לכם זמן, ואתם כבר באזור, הייתי ממליצה לעצור כאן את הטיול הפוליטי הפורה להרגע בתוך הגן הבוטאני המרשים של וושינגטון די. סי.